English

سینمای ایران در «وزول» فرانسه

جشنواره بین‌المللی سینمای آسیا در «وزول» فرانسه با حضور رخشان بنی‌اعتماد به عنوان رئیس هیات داوران و یک فیلم ایرانی در بخش رقابتی برگزار می‌شود.

سینمای ایران در «وزول» فرانسه

 به گزارش خبرگزاری موج، بیست و سومین جشنواره بین‌المللی جشنواره فیلم‌های آسیایی «وزول» در حالی از 7 تا 14 فوریه (19 تا 26 بهمن) در کشور فرانسه برگزار می‌شود که رخشان بنی‌اعتماد، سینماگر ایرانی رئیس هیات داوران این رویداد سینمایی است.

بنی‌اعتماد در کنار فیلمسازانی از کشورهای گرجستان، مغولستان و هند اعضای هیات داوران بخش رقابتی بین‌الملل جشنواره «وزول» را تشکیل می‌دهند.

فیلم «به دنیا آمدن» ساخته‌ی محسن عبدالوهاب نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی این رویداد سینمایی خواهد بود.

همچنین فیلم «دلبران» ابوالفضل جلیلی و «گاو» داریوش مهرجویی در بخش جنبی حاشیه‌های شهری آسیا به نمایش درمی‌آید. 

پخش بین‌المللی «به دنیا آمدن» را محمد اطبایی برعهده دارد.

در این فیلم هدایت هاشمی، الهام کردا، بهناز جعفری، پونه عبدالکریم زاده، رضا مرتضوی، رویا جاویدنیا، مهدی امیری، اسماعیل پوررضا ، مرتضی نسیم سبحان ، بابک گودرزی­نژاد ، سیاوش نقشبندی ، حمید محمدزاده ، محمدرضا سمیعی‌­فر و بازیگران نوجوانان : سپهراد فرزامی، نیکی نصیریان به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان «به دنیا آمدن» که نویسندگی و کارگردانی آن برعهده محسن عبدالوهاب است، آمده: زن و شوهری در آستانه میانسالگی برای ادامه مسیر زندگی‌شان با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند.

سال گذشته فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه توسعه سینمای آسیا از جشنواره بین‌المللی سینمای آسیا در وزول فرانسه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه