English

مسائل حول موسیقی باید بدون هیاهو رفع شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز امیدواری از اینکه در این دوره از مجلس فرهنگ از سیاست پالایش شود، گفت: عقب‌نشینی وزیرفرهنگ، تبعات بسیاری برای جامعه موسیقی داشت و دخالت‌ و التهاب پیرامون کنسرت‌ها بیشتر شده است.

مسائل حول موسیقی باید بدون هیاهو رفع شود

به گزارش خبرگزاری موج، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با ملتهب خواندن فضای موسیقی کشور، گفت: موسیقی به عنوان بخشی از فرهنگ ایران با آن عجین شده لذا نمی‌توان آن را از مردم این سرزمین گرفت مگر آنکه جایگزین بسیار بهتری برای آن ایجاد شود این در حالی است که یکی از علما به خوبی گفته‌اند؛ «با گرفتن موسیقی سنتی از مردم چه چیز مناسبی برای جایگزینی دارید؟ آیا غیر این است که مردم بیشتر به سمت ماهواره سوق پیدا خواند کرد.»

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با عرصه فرهنگ سلبی رفتار کرد، افزود: باید از دوستان مخالف و منتقد موسیقی این سوال را پرسید که چرا طی ۴ دهه که از انقلاب می‌گذرد، مقوله‌ای به‌عنوان حریم امام رضا(ع) مطرح نبوده است؟! لذا تصمیات شخصی که هیچ پایه و اساسی ندارند برای جوانان و مردم این زمانه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد بی‌قانونی و تخطی از آن مسری شود، اضافه کرد: مخالفت با برگزاری موسیقی در شهر یزد و تفت و ایجاد مزاحمت برای گروه‌های موسیقی قابل قبول نیست و باید این حقیقت را پذیرفت که منع کردن انسان از هر چیزی، آن‌ها را به سمت همان می‌کشاند.

سیاوشی شاه عنایتی با ابراز امیدواری از اینکه در این دوره از مجلس فرهنگ از سیاست پالایش شود، گفت: مشکلات حول موسیقی باید بدون هیاهو رفع و لازم است برای آن راهکارهای کاربردی پیدا شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به عقب‌نشینی وزیر فرهنگ در رابطه با برگزاری کنسرت در مشهد اعتراض دارند و در این خصوص تذکر کتبی از سوی تعدادی از نمایندگان به وزیر فرهنگ داده‌اند، گفت: عقب‌نشینی وزیر تبعات بسیاری برای جامعه موسیقی داشت و دخالت‌ها و التهاب پیرامون کنسرت‌ها بیشتر شده است.

این نماینده با بیان اینکه نمایندگان منتظر پاسخ تذکر کتبی داده شده به وزیر فرهنگ هستند، ادامه داد: هر تأکید و حرف دیگری از سوی وزیر در دفاع از برگزاری موسیقی در مشهد و شهرهای دیگر پس از آن عقب‌نشینی، نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه نباید افرادی که بالای ۳۰ سال در خدمت موسیقی سنتی ایران بودند امروز نتیجه زحمات خود را اینگونه ببینند، افزود: این رفتار با موسیقی پذیرفتی نیست چراکه در سال‌های اولیه انقلاب نیز با ساز و موسیقی اینگونه برخورد نمی‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه