English

مستندهای نقاشی روی پرده می‌رود

یکشنبه ۷ شهریور دو فیلم مستند با موضوع نقاشی و نقاشان در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش درمی‌آید.

مستندهای نقاشی روی پرده می‌رود

به گزارش خبرگزاری موج، «نقش خولی» به کارگردانی مهدی خواجه حسینی و «سلطان محمد نقاش» به کارگردانی وحید نامی حسینی عنوان دو فیلم مستندی است که عصر فردا، ۷ شهریور در سالن سینماحقیقت روی پرده رفته و با حضور همایون امامی مستندساز و منتقد مهمان و ناصر صفاریان کارشناس - مجری نقد و بررسی خواهد شد.

مستند «نقش خولی» در مدت زمان ۳۰ دقیقه به بررسی سبک‌های ابداعی و فانتزی «خولی» استاد صادق تبریزی می پردازد و شیوه‌های پرداخت و نمایش شخصیت «خولی» در نقاشی قهوه خانه ای را به نمایش می گذارد.

«سلطان محمد نقاش» نیز مستندی درباره زندگی و آثار یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین نقاشان تاریخ هنر ایران است. سلطان محمد نقاش که بنیانگذار مکتب نگارگری تبریز دوم است و در دوره اوج شکوفایی نگارگری صفویان در کتابخانه تبریز، مسبب تهیه شاهنامه شاه طهماسبی، خمسه نظامی و دیوان حافظ سام میرزا بوده است. مدت زمان این فیلم نیز ۳۰ دقیقه است.

علاقمندان برای تماشای این دو فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می توانند از ساعت ۱۷ عصر یکشنبه(۷ شهریورماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه