English

در پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی مطرح شد؛

لزوم مشارکت فعال شهرهای آسیایی در توسعه شهر هوشمند

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در کنفرانس شهرهای هوشمند آسیایی از راه اندازی اپلیکیشن های مکان محور خدمات شهری و سامانه موبایل گردشگری شیراز خبر داد.

لزوم مشارکت فعال شهرهای آسیایی در توسعه شهر هوشمند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، سعید حیدری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در این کنفرانس که همزمان با پنجمین اجلاس شهرهای هوسمند آسیایی برگزار شد ضمن ارائه اقدامات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز گفت: از شهرهای آسیایی جهت تبادل نظر در خصوص تجربه های موفق شهر هوشمند و پروژه های مشترک  سرمایه گذاری دعوت می کنم.

دانیل ساراسا رییس نوآوری شهری و شهر هوشمند ساراکوزای اسپانیا نیز در این کنفرانس مفهوم شهر هوشمند را به عنوان یک علم برای اصلاح شهرها دانست و افزود: دو استراتژی در خصوص شهر هوشمند وجود دارد، نخست اینکه شهر هوشمند توسط بازار و روندها هدایت شود و دوم اینکه شهر هوشمند توسط شهرداری بر اساس اولویت ها آن با یک برنامه منسجم هدایت شود.

همچنین ساراسا با اشاره به موضوع استراتژی دولت باز در شهر هوشمند، به ارائه تجربه موفق شهرداری ساراکوزای اسپانیا در استقرار پلتفرم شهروندان هوشمند و کارت شهروندی پرداخت و به اهمیت وجود لابراتوار خدمات باز شهری برای ارائه دسترسی طبقه بندی شده به کلان داده های شهری توسط خروجی های هاکاتون و ایده تون اشاره کرد.

در این کنفرانس مهدی بینا رییس کمیته شهرهای هوشمند آسیایی ضمن تاکید بر اهمیت هم افزایی و بهره گیری از تجربیات شهرهای دیگر در توسعه شهر هوشمند، اعلام کرد: استفاده از مشارکت‌های شهروندان می تواند موجب افزایش کیفیت زندگی شهری، ارتقاء کارایی و اثربخشی در عملکردها‌ و ارائه خدمات عمومی و اجتماعی شهری مبتنی بر فناوری شود.

بینا خاطرنشان کرد: شهروندان علاوه‌ بر بهبود در شیوۀ مصرف، عامل مهم تأثیرگذار بر پارادایم های اساسی توسعه و بهبود کیفیت زندگی هستند. در توسعه شهر هوشمند، آموزش و فرهنگسازی نقش مهمی را در شکل گیری مردم و جامعه هوشمند ایفا می کنند.  چگونگی استفاده از فناوری ها در جهت مصرف بهینه انرژی و حفظ محیط زیست، افزایش همراهی و مشارکت هوشمند  (smarticipation)شهروندی در تصمیم گیری های شهری و نیز در راستای توسعه پایدار اجتماعی و شکل گیری یک جامعه خلاق از مزایای آموزش و فرهنگسازی هدفمند مبتنی با DNA هر شهری خواهد بود.

همچنین محمد فرجود، رییس سازمان فاوا شهرداری تهران نیز در کنفرانس شهرهای هوشمند آسیایی ضمن ارائه مدل شهر هوشمند مبتنی بر بوم‌کسب و کار استروالدر، به ارتباط شهرهای هوشمند و تحول دیجیتالی پرداخت و افزود: برای تحقق شهر هوشمند باید بتوانیم زیست بوم نوآوری شهری را توسط شهرداری به عنوان مرجع حاکمیت شهری، به درستی مدیریت و تنظیم کرد.

فرجود با اشاره به پروژه شفافیت شهرداری تهران گفت: شفاف سازی و ارتقاء تعامل شهروندان با تصمیمات و اقدامات شهرداری ها اهمیت به سزایی دارد.

فاتیح رامی رییس فاوا شهرداری قاضی آنتپ ترکیه، به ارائه تجربیات این شهر در توسعه حمل و نقل هوشمند و راه اندازی سیستم دیجیتالی و مناسب سازی خدمات شهری برای معلولین پرداخت.

فاتیح رامی با اشاره به سیستم VMS و SCADA شهر قاضی آنتپ، عنوان کرد: حرکت به سمت توسعه شهرهای هوشمند برای مدیریت شهری، امری اجتناب ناپذیر دانست و قاضی آنتپ برای هرگونه همکاری در این بخش اعلام آمادگی می کند.

بر اساس این گزارش پنجمین اجلاس شهرداران آسیایی با حضور مقامات عالی رتبه دولتی و عمومی با حضور شهرداران و نمایندگان شهرهای آسیایی در قاضیانتپ ترکیه از ۸ تا ۱۱ آذر ۹۷ برگزار شد. شعار امسال این رویداد، هوشمندی، تاب آوری و زیست پذیری شهرها می باشد. همچنین کنفرانس شهرهای هوشمند آسیایی در حاشیه این اجلاس با حضور محمت سکرمن شهردار ارزوروم ترکیه، فاطیما شاهین شهردار قاضی آنتپ، پوفسور کواک رییس سازمان بین المللی شهروندان جهانی و سکینه اشرفی معاون شهردار تهران، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران و دیگر مقامات شهرهای آسیایی با سخنرانی محمد فرجود رییس سازمان فاوا شهرداری تهران، مهدی بینا رییس کمیته شهرهای هوشمند آسیایی، فاتیح رامی، رییس فاوا شهرداری قاضی آنتپ ترکیه و سعید حیدری رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه