English

نهمین جشنواره "حرکت" در شیراز به کار خود پایان داد

نهمین جشنواره دانشگاهی "حرکت" در دانشگاه شیراز با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

نهمین جشنواره "حرکت" در شیراز به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز آیین تقدیر از برگزیدگان '' نهمین جشنواره دانشگاهی حرکت'' ویژه انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شیراز در تالار حکمت برگزار شد.

در این آیین، هیئت رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه، رؤسای دانشکده ها، معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها، اساتید مشاور و اعضای شورای مرکزی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه حضور داشتند و به برگزیدگان تندیس، لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیم گردید.

به گفته ی دکتر سیدمجتبی واعظی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شیراز،  انجمن های علمی دانشجویی مجموعه ای علمی، پژوهشی است که با حضور دانشجویان نخبه و توانمند و همگام با اهداف و رسالت دانشگاه تشکیل شده و ماموریت اصلی آن برطرف نمودن شکاف میان دانشگاه با صنعت، جامعه و دنیای حرفه ایست. هم اکنون 77 واحد انجمن علمی در دانشگاه شیراز فعالیّت می نمایند که قریب به دو هزار دانشجوی پژوهشگر و توانمند در این انجمن ها حضور فعّال و مؤثر دارند.

معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز، به عنوان سیاست گذار و پشتیبان انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه در راستای پویایی دانشگاه و رشد انجمن ها و به منظور ارائه دستاوردها، اختراعات، ابتکارات و طرحهای علمی کاربردی آنان اقدام به برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت به طور سالانه نموده، که تا کنون 8 دوره آن در دانشگاه برگزار شده و از برگزیدگان انجمن های علمی در حوزه های رقابتی انجمن علمی، فعالیت علمی خلاقانه، نشریه علمی، مسابقه علمی، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع و کارآفرینی و بخش ویژه در 5 گروه رقابتی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و معماری تقدیر بعمل آمده است.

امسال1372 اثر از انجمن های علمی در قالب 50 گزارش مستند شده به دبیرخانه جشنواره ارائه گردید که از این تعداد 377 اثر آموزشی، 348 اثر رویداد علمی، 450 اثر گفتگوی علمی، 74 اثر فضای مجازی، 66 نشریه، 45 فعالیت پژوهشی، 7 مورد کتاب، 2 فعالیت کارآفرینی و 3 مورد اختراع بودند.

داوری آثار در دانشگاه شیراز امسال طی چند مرحله انجام شد. نکته حائز اهمیت اینکه در این جشنواره 100 نفر از فعالان انجمن های علمی، همکاران دانشگاهی و اساتید مشاور انجمن های علمی داوری آثار را بر عهده داشتند.

پس از طی کلیه مراحل داوری در نهایت 36 اثر از بین کلیه آثار برگزیده و به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت اعلام شدند.

وزارت علوم هر ساله جشنواره ملی حرکت که رقابتی بین 6 هزار واحد انجمن علمی سراسر کشور می باشد را برگزار می نماید که هر دانشگاهی موظف می باشد مرحله دانشگاهی جشنواره را در دانشگاه خود برگزار نماید و برگزیدگان مرحله دانشگاهی را جهت رقابت با برگزیدگان سایر دانشگاهها به دبیرخانه جشنواره ملی حرکت در وزارت علوم معرفی نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه