English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خبر داد:

آمادگی شیراز برای جشنواره شعر «غزل» و ملی فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از آمادگی شیراز برای جشنواره شعر «غزل» و ملی فجر خبر داد.

آمادگی شیراز برای جشنواره شعر «غزل» و ملی فجر

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نخستین گردهمایی انجمن های ادبی استان فارس از برپایی جشنواره شعر «غزل» و پیشنهاد میزبانی جشنواره ملی شعر فجر خبر داد و گفت: گردهمایی انجمن های ادبی با نماینده انجمن‌های ادبی و مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایران فرصتی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد فراهم می شود.

در این برنامه که با حضور نمایندگان و روسای انجمن های ادبی استان فارس برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با بیان اینکه انجمن های ادبی و هنری یکی از تاثیرگذارترین بخش هایی است که در آن نخبگان پرورش می یابند، افزود: جایگاه انجمن ها بسیار برای مسئولان فرهنگی کشور حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نقش مردمی انجمنها باعث شده هرکس ذره ای ذوق ادبی و هنری داشته باشد رهسپار رشته مورد علاقه خود شود تصریح کرد: بنابر این جایگاه انجمن ها برای ما و دولت حایز اهمیت است.

سهرابی تاکید کرد: واسپاری فعالیت ها به انجمن ها باعث شده برنامه های کلان استان با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار انجمن ها قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس در عین حال عنوان کرد: انتظار داریم انجمنها، محافل ادبی صمیمی تر بوجود بیاورند و اعتمادسازی با دوستی و مودت انجمن ها شکل بگیرد.

وی یادآور شد: انجمن های ادبی مسلما در این زمینه تاثیرگذار و انتظار داریم هدفمند و با برنامه پیش بروند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس همچنین بر اینکه انجمن ها نقشه راه داشته باشند تاکید کرد و افزود: انجمن ها باید دستگاه های دولتی را متقاعد به حمایت کنند.

وی با اعلام اینکه در فارس ۸۵ انجمن به ثبت رسیده است، افزود: انجمن ها برای معرفی نخبگان مسیر را هموار می سازند.

سهرابی در ادامه از طرح پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به وزارت فرهنگ و ارشاد درخصوص برگزاری بخشی از جشنواره شعر فجر خبر داد و گفت: از آنجاکه استان فارس میزبان بخش های مختلف جشنواره فجر است پیشنهاد کردیم که افتتاحیه یا اختتامیه و یا بخشی از جشنواره شعر فجر را در شیراز میزبان شویم و قول گرفتیم که بخشی از جشنواره در این شهر برپا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در ادامه از برگزاری جشنواره ادبی با عنوان «غزل» خبر داد و گفت: پیشنهاد این جشنواره را به وزارت ارایه کردیم که به شکل ملی یا بین المللی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه