English

در آیین افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس؛

عروسک باشکوه عشایر رونمایی شد/ آغاز رقابت ٩ گروه نمایشی

آیین افتتاحیه و آغاز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس با رونمایی و اجرای هنرمندان برای به نمایش گذاشتن "عروسک بزرگ و با شکوه عشایر" با بازی هنرمندان بازیگر و همسرایان همراه شد.

عروسک باشکوه عشایر رونمایی شد/ آغاز رقابت ٩ گروه نمایشی

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، همزمان با آیین افتتاحیه و آغاز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس با رونمایی و اجرای هنرمندان برای به نمایش گذاشتن "عروسک بزرگ و با شکوه عشایر" با بازی هنرمندان بازیگر و همسرایان همراه شد.

احمد سپاسدار دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس با بیان اینکه آغاز رقابت ٩ گروه نمایشی از امروز بیستم آبان در آیین گشایش بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس در محوطه بیرونی تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس آغاز شده است، گفت: موفقیت تنها در کسب جوایز و کسب مقام نیست؛ بلکه رسیدن به اجرایی که بتواند با مخاطب ارتباط مناسبی برقرار کند و خود هنرمندان از نحوه نمایش آن لذت ببرند و رضایت داشته باشند؛ ملاک یک نمایش ارزشمند است.

جشنواره تأتر استانی فارس

سید محمد هادی هاشم زاده کارگردان آیین گشایش این جشنواره نیز در ارتباط با مراسم رونمایی از "عروسک بزرگ و با شکوه عشایر"  اظهار داشت: این نمایش عروسکی بزرگ به عنوان نمادی از سنت ها و آداب و رسوم ایرانی و اصالت های آن توانست لحظاتی دلنشین را برای مخاطبان و مردم و علاقه مندانی که در فضای بیرونی و محوطه باز تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نظاره افتتاحیه ایستاده بودند، ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه هایی نیز در قالب کارناول هنری برپا شد، بیان داشت: این حرکت هنری برای این بود تا نسبت به سال های گذشته بتواند مردم و تماشاگران علاقه مند را راضی و خشنود نماید و ارتباط هنرهای نمایشی اهالی تئاتر و شهروندان را در مسیر گسترده تری قرار دهد.  

در ادامه رئیس انجمن نمایش استان فارس نیز با بیان اینکه این جشنواره در شرایطی آغاز به کار می کند که ٥٣ گروه اعلام آمادگی کرده و کارها توسط استاد نادر شهسواری، دکتر عباسی و علی ثابت بصورت فیلم بازبینی شد، گفت: در این مسیر ٢٣ کار انتخاب شد که پس از آن بصورت زنده برای اجرا آماده و از این میان؛ ٩ گروه برای رقابت اصلی به جشنواره دعوت شدند.

افشین محمودی گفت: در روز افتتاحیه، تئاتر "روز عزیز مرده " به کارگردانی امیر علی محمودی از شیراز در تماشاخانه استاد هودی اجرا می شود و تماشاخانه استاد سپاسدار نیز میزبان تئاتر "تم، مارپله" به کارگردانی هادی امامی مقدم از شهرستان های مرودشت و اقلید می باشد.

وی ادامه داد: تئاتر "کابوس کاووس" به کارگردانی مجتبی حسینی قیری از شهرستان قیروکارزین نیز در روز اول جشنواره در تماشاخانه استاد لایق به روی صحنه خواهد رفت و در روز دوشنبه بیست و یکم آبان و روز دوم جشنواره تئاتر "خون سیاه" به کارگردانی صادق علیپور از شهر شیراز در تماشاخانه استاد هودی، تئاتر "دوران استراحت" به کارگردانی مهرداد حیدری از شیراز در تماشاخانه استاد سپاسدار و  تئاتر "صوراسرافیل" از شهرستان کازرون در تماشاخانه استاد لایق اجرا خواهند شد.

رئیس انجمن نمایش استان فارس گفت: روز سه شنبه و در روز آخر اجراهای این جشنواره نیز تئاتر "یک هفته راه رفتن در بهشت" به کارگردانی سید محمد هاشم زاده در تماشاخانه استاد هودی، تئاتر "داستان عجیب شیناگاوا" به کارگردانی محمد جواد صفایی از شهرستان لامرد در تماشاخانه استاد سپاسدار و تئاتر "گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد" به کارگردانی ابوالفضل فرهادی از شهر شیراز در تماشاخانه استاد لایق به روی صحنه خواهند رفت.

وی ابراز داشت: آیین اختتامیه این رویدا هنری روز چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار خواهد شد که تئاترهای ذکر شده در سه سانس و ساعات های ١١، ١٦ و ١٩ اجرا می شوند و نشست های نقد و بررسی هم هر شب ساعت ٢١ در تماشاخانه بامداد برگزار می گردد.

به گزارش موج، جشنواره تئاتر استانی فارس از ٢٠ تا ٢٣ آبان ماه با حضور هنرمندان تئاتر استان در شیراز برگزار می شود و اختتامیه آن نیزهمراه با آیین گشایش جشنواره تئاتر آیات برپا می گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه