English

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس:

توسعه و عمران و آبادانی کلید اصلی محرومیت زدایی است

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در نشست مشترکی با فرماندار و بخشداران شهرستان ممسنی گفت: توسعه و عمران و آبادانی کلید اصلی محرومیت زدایی است.

توسعه و عمران و آبادانی کلید اصلی محرومیت زدایی است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، عطاءالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در نشست مشترکی با فرماندار و بخشداران شهرستان ممسنی، فرایند های توسعه و عمران شهری و روستایی در این شهرستان را بررسی کرد و با تاکید بر تداوم عمران و آبادانی در این شهرستان گفت: توسعه و عمران و آبادانی کلید اصلی محرومیت زدایی است.

زمانی در این نشست که با حضور داوود ایوبی فرماندار ممسنی و بخشداران مرکزی و دشمن زیاری برگزار شد تاکید کرد: بنیاد مسکن در همه عرصه های محرومیت زدایی در کنار مردم بوده و در سالهای گذشته گام های اساسی و موثر برای توسعه شهری و روستایی برداشته است.

وی با بیان گزارشی از فعالیت های توسعه و عمران و محرومیت زدایی در استان فارس اظهار داشت: بسیاری از شاخص های توسعه در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است، برای 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان فارس اکنون طرح هادی تهیه شده در حالی که این شاخص در کشور حدود 96 درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: طرح هادی روستایی در یک هزار و 264 روستای بالای 20 خانوار فارس اجرا شده که 54 درصد از کل روستاهای بالای 20 خانوار را تشکیل می دهد، این شاخص نیز در کشور حدود 42 درصد است.

زمانی با بیان اینکه 66 درصد از خانوار های روستایی دارای سند مالکیت واحد مسکونی خود هستند گفت: این شاخص در کشور 42 درصد است، همچنین 14.7 درصد از واحد های شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در فارس نیز سند مالکیت دارند که این اسناد با مشارکت و تعامل با ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

وی شهرستان ممسنی را از جمله مناطق اولویت دار در زمینه توسعه روستایی ، توسعه گردشگری روستایی و بهره مندی از طرح توسعه و آسفالت معابر روستایی و اعطای تسهلات مقاوم سازی و بهسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله دانست و گفت: در سالهای گذشته اقدامات مناسبی دراین حوزه انجام شده و بنیاد مسکن همچنان آمدگی تداوم خدمت دراین شهرستان را دارد .

در ادامه، داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی نیز با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستایی و شهری خواستار تداوم اقدامات محرومیت زدایی در این شهرستان شد و گفت: هر چند فعالی های موثری در زمینه توسعه در این شهرستان انجام شده اما همچنان حجم محرومیت ها بالا است و برای رسیدن در عدالت در توسعه باید تلاش شود که سهم بیشتری از اعتبارات و فعالیت های اجرایی و عمرانی به شهرستان ممسنی اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: با تداوم خشکسالی سالهای اخیر وعدم تغییر در الگوی کشت ومصرفی آب ومکانیزه شدن سیستم کشاورزی وآبیاری مردم این منطقه که شغل و درآمد اصلی آنها کشاورزی ودامداری بوده به مخاطره افتاده و زندگی عادی مردم دچار اختلال گردیده که اقتصاد شهرستان را به شدت آسیب پذیر نموده است.

ایوبی خاطرنشان کرد: لازم است طرح های اشتغال زایی جایگزین در این شهرستان در راستای عمران و آبادانی ایجاد شود.

فرماندار ممسنی گفت: نیاز امروزی مردم این شهرستان تقویت اقتصاد آن است که می بایست همه نخبگان وفعالان اقتصادی آن با تسهیل گیری دولت زمینه را برای رشد اقتصادی وکنترل وکاهش نرخ بیکاری برنامه ریزی نمایند.

به گفته وی، باید بتوان از موقعیت های مختلف 40 ساله گذشته برای اقتصاد وجایگزینی اقتصادی آن چاره اندیشی کرد.

ایوبی اظهار داشت : نبود واحدهای بزرگ ومتوسط تولیدی در شهرستان خام فروشی محصولات تولیدی کشاورزی ,هدر روی آب موجود وجود شهرک صنعتی غیرفعال از نمودهای بارز این خلاء بزرگ در شهرستان است که اقتصاد آن را نشانه گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی