English

مدیرکل کمیته امداد استان فارس خبر داد:

۲۶ درصدی رشد زکات در فارس

مدیرکل کمیته امداد استان فارس از رشد 26درصدی زکات در استان فارس خبر داد.

۲۶ درصدی رشد زکات در فارس

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان فارس محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد استان فارس در جلسه شورای زکات این استان با ارائه گزارشی از جمع‌آوری زکات در شش ماهه نخست سال جاری گفت: مردم فارس در شش ماهه نخست امسال ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مردم استان فارس امسال ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطره و ۴ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان زکات مستحبی و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات واجب پرداخت کردند.

بذرافشان با اعلام اینکه ۵۰۳ مبلغ زکات برای ترویج زکات در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، گفت: اکنون دو هزار و ۳۹۶ عامل افتخاری زکات در شهرها و روستاهای استان مشغول فعالیت و ترویج زکات هستند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه ۲۴ درصد از زکات جمع‌آوری شده در شش ماهه نخست سال جاری برای اجرای پروژه‌های عام المنفعه مصرف شده است، گفت: از درآمد کل زکات جمع‌آوری شده در استان ۷۶ درصد جهت امور محرومین و نیازمندان هزینه شده است.

وی با اشاره به نحوه هزینه و موارد مصرف زکات جمع‌آوری شده در استان فارس، تأکید کرد: پرداخت ۱۶۹ مورد کمک هزینه جهیزیه، ۱۴۹ مورد مرمت مسن و ۱۰۴ مورد مسکن احداثی، ۸۲۴ مورد کمک هزینه درمان، ۴۲۲ مورد کمک هزینه تحصیل، ۲۲۲ مورد آزادی زندانی و ۸۹ هزار و ۸۰۲ مورد کمک هزینه معیشت نیازمند از جمله موارد هزینه‌کرد زکات در شش ماهه نخست امسال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی