English

استاندار فارس در بازدید از پژوهشکده مکانیک شیراز:

نخبگان علمی و مراکز پژوهشی، سرمایه اصلی استان فارس است

استاندار فارس سرمایه اصلی فارس را ظرفیت های علمی نخبگان و مراکز پژوهشی دانست.

نخبگان علمی و مراکز پژوهشی، سرمایه اصلی استان فارس است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در بازدید از پژوهشکده مکانیک شیراز که همزمان با هفته جهانی فضا صورت گرفت، با بیان این که این استان دارای حدود 200 مرکز علمی و دانشگاهی است، اظهارداشت: دو مرکز برجسته دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حدود دو هزار استاد برجسته ملی و بین المللی ظرفیتهای علمی بزرگی را برای فارس فراهم کرده اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که دانشگاه شیراز سابقه ای طولانی در حوزه علمی و پژوهشی کشور دارد و اخیرا در ارزیابی های صورت گرفته رتبه این دانشگاه در سطح دنیا از 800 به 505 ارتقا یافته است.

وی گفت: در کنار دانشگاه های استان فارس وجود پارک علم و فناوری و پژوهشکده مکانیک نوید پیشرفتهای بسیار خوب در سایه تلاش های اساتید و نخبگان را برای آینده استان و کشور می دهند.

استاندار فارس تصریح کرد: سرمایه های این استان قبل از منابع طبیعی و معادن نفت، گاز و کشاورزی، اساتید برجسته و مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده مکانیک شیراز است که دستاوردهای علمی برجسته ای دارند.

 تبادار با تاکید بر خودکفایی پژوهشکده مکانیک شیراز در زمینه اعتبارات و بی نیازی به بودجه های دولتی، اظهارداشت: در صورت خوداتکایی پژوهشکده مکانیک شیراز افراد علمی تری جذب خواهند شد و کارهای برجسته تری صورت خواهد گرفت.

استاندار فارس در بازدید از پژوهشکده مکانیک شیراز

نماینده عالی دولت در استان فارس توجه به تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده مکانیک شیراز را خواستار شد و گفت: چنانچه پژوهشهای دانشگاهی و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری متناسب با نیازهای جامعه صورت گیرد کاربردی خواهد بود و مشکلات استان را کاهش خواهد داد.

وی با بیان این که باید ظرفیت های علمی و پژوهشی مانند پژوهشکده مکانیک شیراز روز به روز ارتقا پیدا کند، گفت: مسئولین استان همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز این مراکز به کار خواهند گرفت.

به گزارش موج،  تبادار در این برنامه، با حضور در آزمایشگاه های تخصصی پژوهشکده مکانیک شیراز با پروژه ها و امکانات این پژوهشکده آشنا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه