English

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس:

آموزش و پرورش در پیشرفت کشور نقش مؤثر و تعیین کننده ای دارد

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس، مهرماه را آغاز گشایش علم، اندیشه، اخلاق و فرهنگ دانست و گفت: آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان اساسی جامعه است که در آینده و پیشرفت کشور نقش مؤثر و تعیین کننده ای دارد.

آموزش و پرورش در پیشرفت کشور نقش مؤثر و تعیین کننده ای دارد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، اسماعیل تبادار در آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان و جامعه فرهنگیان استان فارس؛ مهرماه را آغاز گشایش علم، اندیشه، اخلاق و فرهنگ دانست و گفت: آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان اساسی جامعه است که در آینده و پیشرفت کشور نقش مؤثر و تعیین کننده ای دارد.

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند آموزش و پرورش در جامعه، تأکید کرد: دانش آموزان باید با ذهن پرسشگر و اندیشه خلاق و معلمان نیز با مسئولیت‌ پذیری و تکلیف‌ مند در جایگاه خود به وظایف عمل کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: آموزش و پرورش به ملزوماتی فراگیر نیاز دارد که برای دستیابی به آینده ای برجسته و جامعه ای پیشرفته، باید این ملزومات فراهم شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه امسال دغدغه تأمین نیرو در آموزش و پرورش وجود داشت، بیان کرد: این مسأله با تلاش جمعی همکاران در شورای آموزش و پرورش استان فارس پیگیری شد و هیچ کلاسی در آغاز سال تحصیلی بدون معلم نخواهد بود.

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس با تأکید بر اینکه علم آموزی باید همراه با پرورش صورت گیرد، گفت: امکانات و تجهیزات آموزشی نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است اما تهدیداتی نیز در نظام آموزشی ما شکل گرفته است که ضرورت پرورش را بیش از گذشته نمایان می‌ کند.

تبادار اظهار داشت: اولیاء؛ فرزندان خود را به پاکترین و بی دغدغه ‌ترین محیط که مدرسه است، می‌ سپارند لذا احساس امنیت بیش از پیش باید در مدارس فراهم شود و همچنین نگاه مسئولان نیز برای پاکسازی جامعه باید به پرورش در مدارس دوخته شود.

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس

وی ادامه داد: امیدوارم دانش آموزان عزیز نیز این امکانات و شرایط ایجاد شده را غنیمت شمرده و با کسب علم و اخلاق و فرهنگ، پس از 12 سال تحصیل در مدارس، فردی تأثیرگذار در جامعه شوند.

استاندار فارس همچنین در حاشیه آیین بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه توجه به آموزش و پرورش با نگاهی ویژه در دستور کار است، تصریح کرد: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده است، راه پیشرفت و توسعه موزون و متناسب، از توجه ویژه به آموزش و پرورش می گذرد.

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس

تبادار با تأکید بر اینکه حل مشکلاتی از جمله حقوق معلمان باید با دقت و حساسیت دنبال شود، افزود: البته تنگنا و کاستی برای فردی که مسئولیت خطیر و حساس معلمی را پذیرفته و به آموزش و ترویج علم و اخلاق در جامعه می پردازد، معنا ندارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید اجازه داد ناهنجاری های اجتماعی به محیط امن مدرسه تسری یابد، از همه مسئولان و دست اندرکاران خواست در کنار آموزش و پرورش برای تحقق این امر مهم همکاری لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی