English

استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه تأکید کرد:

خشکسالی، رونق کشاورزی خرامه را به زانو در آورده است/ تزریق بودجه ۸۵ میلیارد تومانی دولت در جهت توسعه شهرستان خرامه

استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه گفت: خرامه در گذشته نه چندان دور با فراوانی آب، شاهد رونق کشاورزی بوده اما امروز با وجود خشکسالی، برای مردم مشکلاتی ایجاد شده است.

خشکسالی، رونق کشاورزی خرامه را به زانو در آورده است/ تزریق بودجه 85 میلیارد تومانی دولت در جهت توسعه شهرستان خرامه

به  گزارش خبرگزاری موج از فارس،  اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه با بیان این که همه دغدغه مدیران دستگاه های اجرایی، رسیدگی به نقاط مختلف استان به خصوص شهرستان محروم خرامه است، گفت: خرامه در گذشته نه چندان دور با فراوانی آب، شاهد رونق کشاورزی بوده اما امروز با وجود خشکسالی، برای مردم مشکلاتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سدی که در بالادست این شهرستان است در گذشته سالانه نزدیک یک میلیارد متر مکعب ورودی آب داشته است اما در سال بارانی جاری، 80 میلیون مترمکعب ورودی داشته است که بر اساس نظر کارشناسان این میزان آب باید پشت سد بماند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که خشکسالی گریبان گیر استان فارس و به ویژه بخش کشاورزی شده است، یادآور شد: با وجود خشکسالی نیز جایگاه استان فارس در حوزه کشاورزی بسیار برجسته است و 10 درصد تأمین غذای کشور در این استان صورت می گیرد.

استاندار فارس اضافه کرد: سالانه سه میلیون تن محصولات باغی در این استان تولید می شود که رتبه دوم در تولید محصولات زراعی و رتبه چهارم در تولید محصولات دامی در سطح کشور را ازآن استان فارس نموده است.

تبادار با اشاره به این که کشاورزان در گذشته از آب های زیر زمینی استفاده می کرده اند، اظهار داشت: با توجه به بروز خشکسالی، افزایش عمق چاه ها و شوری آب، احتمال آسیب پذیری خاک ها وجود دارد و اگر خاک بر اثر شوری آب از بین برود دچار آسیب جدی می شویم.

وی با بیان این که طرح های مختلفی در زمینه های فرهنگی، ورزشی، گازرسانی، برق رسانی و اولین سایت انرژی خورشیدی با ظرفیت 10 مگاوات در خرامه به بهره برداری رسیده است، گفت: همزمان با هفته دولت 85 میلیارد تومان طرح در شهرستان خرامه افتتاح می شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که مردم شهرستان خرامه با وجود دغدغه خشکسالی، با همت فراوان نگاهشان را به زندگی تغییر داده اند، افزود: قبلاً اگر 10 کارگاه تولید قارچ در این شهرستان وجود داشت امروزه حدود 120 کارگاه ایجاد شده است و اکنون نیز احداث مجموعه های صنعتی با جدیت تمام صورت می گیرد.

استاندار فارس با تأکید بر این که عمران و آبادی یک منطقه از همت مردم نشأت می گیرد، تصریح کرد: مردم شهرستان خرامه تصمیم گرفته اند که تغییر کنند و بر این اساس مجموعه های صنعتی مانند فولاد و سیمان را برای توسعه این شهرستان پیگیری می کنیم.

تبادار با بیان این که نماینده مردم خرامه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و مردم به صورت یکپارچه با هماهنگی برای رفع مشکلات شهرستان اهتمام کرده اند، گفت: اولین شهرستان محروم فارس در اعتبارات توسعه روستایی و سایر اعتبارات، خرامه بوده است و امیدواریم با بهره برداری از طرح های بزرگ این شهرستان، تلخی های گذشته فراموش شود.

وی با اشاره به این که همه مسئولان با آرامش پاسخگوی مردم بزرگوار خرامه خواهند بود، افزود: همه بحران ها مانند هشت سال دفاع مقدس، تحریم ها و ناملایمات با عنایت خداوند، رهبری های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری و اتکای به مردم، پشت سر گذاشته شده است و سختی های امروز را هم پشت سر می گذاریم.

استاندار فارس خاطرنشان ساخت: با اطمینان می گویم که مردم خرامه با عزم و تلاش فراوان می توانند با وجود خشکسالی و کمبود آب، مشکل اشتغال خود را در آینده حل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه