English

دهه ۶۰ همان ظرفیت دهه ۴۰ را دارد

دهه 60 ها همان ظرفیت دهه 40 را دارد و نباید مسن­ ترها با ضرب و زور، حنا بستنِ ریش، رنگ کردن مو و جراحی ­های ظاهرساز خود را نسل پرانرژی و پرقدرت و کارآفرین معرفی کنند.

دهه 60 همان ظرفیت دهه 40 را دارد

محمود رضا امینی- خبرگزاری موج؛ واقعیت این است کسانی که انقلاب اسلامی را کلید زدند و یا رهبری و مدیریت کردند؛ غالبا دهه­ 20 و 30 و نیز یاران و همراهان آنان که نگه دارنده ­ی انقلاب اسلامی و مدیریت­ های بعدی بودند، بیشتر دهه 40 بودند.

اما وقتی خبرنگار از امام راحل در پاریس سوال می­ کند که شما با چه لشکر، عده و همراه می­ خواهید انقلاب کنید و آن را ادمه دهید، می ­فرماید: «سربازان و همراهان ما در گهواره­ ها هستند.» و این یعنی امید به فرزندانِ دهه 40 و پس از آن.

واقعیت دیگر این­که، دهه 40 که در نگهداری انقلاب بیست تا بیست و پنج سال داشتند، با جرات و جسارت، مسوولیت ­های بزرگی را بر عهده گرفته و حتی جنگ تحمیلی را با رشادت و گذر از جان و مال خود به نتیجه مثبت برای کشور تبدیل کردند و امروز از پختگی و عقلانیت لازم برخوردار هستند. لیکن اکنون آنها سن­شان 55-60 سال و شاید بیشتر باشد. این بدان معنا است که انرژی، صبر و حوصله، ریسک­ پذیری و امید به آینده آنها، با وجود ضریب بالای تجربه­ شان کاهش یافته است؛ همچنین باید پذیرفت عوارض پیری و مریضی، جز لاینفک همه آنها است.

دهه 60 ها، فرزندانِ همان رشیدان و دلاورمردان پا­به­ کار انقلاب اسلامی هستند و اگرچه می­ توان گفت تجربه ­ای از درون حوادث مهم انقلاب اسلامی ندارند و در کوره دفاع مقدس سوخته و پخته نشده­ اند اما به خوبی دردهای نسل پدران و مادران خود را درک کرده و می­ کنند و اتفاقا با انرژی، کارآفرینی، امید به زندگی، توانمندی،جسارت و آگاهی از ضرورت­ های زمان آماده به کار هستند؛ اما متاسفانه میدان مانور لازم را آن­طور که درخور خود می­ دانند، ندارند.

و سرانجام دهه 60 ها همان ظرفیت دهه 40 ها را دارند و نباید مسن­ ترها با ضرب و زور، حنا بستنِ ریش، رنگ کردن مو و جراحی­ های ظاهرساز خود را نسل پرانرژی و پرقدرت و کارآفرین معرفی کنند.

بیایید ما فرصت را برای فرزندان خود باز کنیم و از آنان نخبگان، کارآفرینان و مدیران نظام را انتخاب کنیم.

چه اشکالی دارد میانگین سنی قسمت اعظم از قوه مجریه، قضائیه و مجلس و همچنین سایر ارگان­ ها و نهادهای اجرایی و فکری، بین 35 الی 45 سال باشد.

اساسا مناسب است ساختارها براساس بهره ­برداری از تجربه، خلاقیت و نوآوری در دو حلقه اساسی تقسیم شود. حلقه ­ای که نیاز به تصمیمات پخته دارد و حلقه ­ای که نیاز به خلاقیت و انرژی دارد.

آقایان دهه 40، 30 و 20!! فرزندان و نوه­ های شما وقت خودنمایی و کارآفرینی ­شان است؛ کمی یا بیشتر کنار بروید تا فضا و هوای بیشتری برای تنفس آنها فراهم شود.

می­ توان قسم خورد آنها احترام ما را از خود ما بیشتر حفظ خواهند کرد و هیچ­گونه تقابل بین پیر و جوان به وجود نخواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر