English

حماسه ۹ دی؛ انقلابی در انقلاب اسلامی

کارشناس مسائل استراتژیک نهم دی ماه را یوم اللهی نامید که باعث حفظ کشور از ورطه فتنه گری و پایان دهنده به 6 ماه آشوب و اغتشاش دانست.

حماسه 9 دی؛ انقلابی در انقلاب اسلامی

محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ حماسه 9 دی محل تقاطع یک تقابل محسوس با فتنه بود. یعنی فتنه‌ای که از بستری شکل گرفت و با کمک خارجی و داخلی رو به رشد بود. این روز، روز مقابله با فتنه‌ای بود وارد فاز عملیاتی شده بود، در این روز خیزش مردمی بود که توانست حرکت چندماهه را از میدان به درکند و پیش از ثمربخشی در نطفه خفه کند.

همان‌طور که مردم تلاش کردند سرنوشت خود را از طریق در این انتخابات رقم بزنند، دشمن نیز تلاش کرد سرنوشت نظام سیاسی ایران را از طریق به راه انداختن فتنه رقم بزند.

حافظه تاریخی ایرانیان به‌خوبی واقف است که اعتراضات فتنه آمیز 6 ماه کشور را فلج کرد و فتنه گران ابایی از توهین به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و ایرانی مورد وفاق همه هم نداشتند. بارها ارزش‌های اسلامی زیر پا گذاشته شد و حرمت بسیاری از مقدسات شکسته شد.

9 دی به‌نوعی قتلگاه فتنه و قربانگاه نیروهای انقلابی بود؛ به این معنا که فتنه در این روز توسط مردم در نطفه خفه شد و از سوی دیگر نیز انقلابیونی که حاضر شدن جان و خون خود را برای حفظ انقلاب بدهند درواقع خود را قربانی کردند.

در این میان نکته بسیار مهم این است که برنامه‌ریزی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و هماهنگی‌های تبلیغاتی، اطلاعاتی و امنیتی گسترده‌ای برای دستیابی به هدف تغییر نظام در ایران که نمونه آن را در برخی از دیگر کشورها نیز دیده بودیم. این اقدامات منحصر به 6 ماه آشوب و اغتشاش نبود و از قبل برنامه‌ریزی‌شده بود.

9 دی روز مقابله با همه این اقدامات بود؛ در این روز مردم ایران به خنثی‌سازی برنامه‌ریزی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، تلاش برای جنگ روانی و سپس جنگ واقعی ایستادگی کردند.

پس از 9 دی بود که کشور آرامش خود را بازسازی کرد و انقلاب و مردم به حرکت رو به رشد خود ادامه دادند. به‌این‌ترتیب 9 دی را به‌واقع باید یک «یوم‌الله» دانست و از آن به‌مثابه «انقلابی در انقلاب» یادکرد.

ازاین‌رو همه ما در قبال آن 3 وظیفه خطیر داریم؛ همه باید 9 دی را تبیین کنیم، تبلیغ کنیم و از آن عبرت بگیریم.

حماسه 9 دی و تأثیر آن برای امروز ایران

حماسه 9 دی به ما این امکان را می‌دهد که بدانیم دشمن از تحریک و تحرک دست برنخواهد داشت و قانع به سکوت و سکون نمی‌شود.

 دوم نباید فراموش کرد، کسانی که در فتنه دخیل بوده‌اند و یا کسانی که اسباب دست دشمن بوده‌اند و به تعبیر داخلی آن «سران فتنه» بوده‌اند از اعمال و گذشته خود توبه نکرده‌اند. آن‌ها هنوز برای خودشان موقعیت طلبی و فرصت‌طلبی می‌کنند. اینان قریشیونی هستند که سقیفه ای دیگر را برای فتنه‌گری و انشقاق جست‌وجو می‌کنند.

سوم نباید از یاد برد که این گروه ملعبه دست خارجی‌ها شدند. آمریکا، اسرائیل، کشورهای اروپایی، نیروهای معارض خارج نشین (چه طیف سیاسی و چه طیف هنرپیشه) از این اقدامات و افراد حمایت کردند.

درواقع باید در نظر داشت که سیاستمداران اگر نخواهند اصول نظام را نصب العین خود قرار دهند، ممکن است در تور تطمیع و استحاله دشمنان قرار بگیرند.

نکته دیگر این است که دشمنان از حرکت بازنمی‌ایستند و امروز هم نیازها و کمبودهای مادی و اقتصادی مردم را زمینه تشویق به آشوب و اغتشاش می‌سازند.

آن‌ها می‌خواهند از فرصت بی‌نظیری که سالگرد حماسه 9 دی برای نظام اسلامی و انقلاب مهیا می‌کند، برای جمهوری اسلامی ایران تهدید بسازند.

در این راستا ما باید دقت کنیم توبه نکردن فتنه گران و امکان استفاده مجدد آن‌ها از فرصت‌های موجود در نظام امر خطرناکی است.

ازاین‌رو به نظر می‌رسد با گذر از شرایط خطیر روزهای فتنه‌گری و حاکم شدن آرامش در کشور و نیز عدم پشیمانی سران فتنه، رفته‌رفته محاکمه آن‌ها به‌ضرورت و مطالبه عمومی مبدل می‌شود.

اگر گروهی مدعی هستند که این افراد نباید در حصر باشند، قطعاً گروهی نیز خواهان پاسخگویی آن‌ها در قبال اعمالشان و مجازات سران فتنه هستند.

لذا چنانچه مصلحت اقتضا کند و حصر این افراد پایان پذیرد، جایگزین حصر، قطعاً آزادی نیست، بلکه محاکمه است.

وظایف اهالی رسانه در قبال حماسه 9 دی

اهالی رسانه همواره باید در تبیین و تشریح این موضوع فعال باشند. اصولاً شعائر دینی و یوم‌الله‌ها باید تبیین گردد.

همچنین باید توجه کرد که فتنه‌های دیگری ممکن است از آبشخور این فتنه تغذیه کند. ازاین‌رو رسانه‌ها نیز باید به‌شدت مراقب تأثیر خود بر فضا و افکار عمومی کشور باشند.

همچنین سیاستمداران نیز باید دقت زیادی داشته باشند تا در مسیر دلخواه دشمنان طی طریق نکنند؛ چه کسانی که قبلاً دولتمرد بوده‌اند و چه کسانی که اکنون دولتمرد هستند.

تا حیات طیبه انقلاب اسلامی ادامه دارد، فتنه‌ها هم ادامه خواهد یافت. ازاین‌رو سهم انقلاب اسلامی، مقابله با تلاش دشمن برای جنگ در ابعاد مختلف روانی، اقتصادی، نرم، جنگ اطلاعاتی و امنیتی و در پی همه این سطوح جنگ واقعی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر