English

به بهانه همایش‌ها و سخنرانی‌ها

مدتی است علی‌رغم نظر رئیس قوه مقننه آقای علی لاریجانی، گفت و گوی سران قوا و مسوولین از طریق تریبون، سخنرانی و همایش انجام می‌شود.

به بهانه همایش‌ها و سخنرانی‌ها

مدتی است علی‌رغم نظر رئیس قوه مقننه آقای علی لاریجانی، گفت و گوی سران قوا و مسوولین از طریق تریبون، سخنرانی و همایش انجام می‌شود. مخالفت‌ها، اعتراضات، خط دهی‌ها و گفت و گوهای بی پرده و یا پشت پرده، صرف نظر از حق و ناحق بودن و یا صحیح و ناصحیح بودن این اظهار نظرها، واقعیت این است که مردم و افکار عمومی مخاطبین اصلی آنان هستند. به عبارتی مخاطب این سخنرانی، عملاً مردم و انتظار از کنشگری آن‌ها است.

اما واقعیت آن است که مردم نیازمند به اقدامات عملی برای حل مشکلات و معضلات خود و جامعه هستند و در عین حال از اقتدار ملی و وحدت همواره خرسند خواهند بود.

تیراندازی‌های مکرر به سمت و سوی همدیگر به دلیل آن که آنان در مسند قدرت نشسته‌اند و به خودشان اثر نمی‌کند، بلکه به سوی مردم کمانه می‌کند زیان ها و خسارات زیر را در بر دارد.

  1. بهانه خوبی خواهد بود که کار نکنند و بگویند نگذاشتند کار کنیم و عملاً کاری صورت نمی‌گیرد.
  2. امکان ارزیابی عملکردهای خود را مخدوش خواهند کرد.
  3. دشمنان اعم از منافقین، سلطنت طلبان، مخالفین، آمریکا، اروپا و عربستان را در دشمنی با ما همیاری و جریانات متفق داخلی‌شان هم پیمان و حریص تر خواهند کرد که نمونه آن را در گردهمایی منافقین دیدیم و شنیدیم.
  4. گمراه کردن مردم از مطالبه خواهی واقعی
  5.  
  6.  
  7.  

و....

اما واقعیت این است که اتفاقاً در حادترین وضعیت این بزرگواران در پشت پرده با یکدیگر هماهنگ و همراهی دارند و مخالفت‌های آنان با یکدیگر به نوعی بازی و سرگرمی برای مردم است.

باید باور کرد حتی بعید نبوده و نیست که کسی را که مخالف صد درصد می‌دانند و یا مدت مسوولیت وی را خسارت به نظام تلقی می‌کنند در لابی‌های مخفیانه روابط دوستانه دارند.

به موارد زیر توجه کنید:

_ آقای سید محمد خاتمی پس از رئیس جمهور شدن مدعی شد ویرانه ای از آقای هاشمی رفسنجانی تحویل گرفته است.

_ آقای احمدی نژاد پس از رئیس جمهور شدن مدعی شد تمام ارزش‌ها در این ایام (دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی) از بین رفته است.

_آقای روحانی پس از رئیس جمهور شدن مدعی شد تمام مشکلات زمین و زمان متعلق به دوران آقای احمدی نژاد است.

رؤسای قوه‌های دیگر نیز به اصطلاح یکی به نعل زدن و یکی به بیخ زدن، با رئیس جمهور وقت تعاملات داشته‌اند.

اما سر جمع علی رغم این واقعیت که مشکلاتی در حوزه‌های فکری و اندیشه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در زمان‌های مختلف وجود داشت اما وحدت نظری آنان اکنون مشهود است.

پس باید نتیجه گرفت این‌ های و هوی بر سر شفاف سازی مسائل نیست؛ شاید به دنبال گم کردن مسائل واقعی هستند. مسائلی که امروز و دیروز را در یک جایگاه، گاهی انحراف فکری و گاهی زاویه با ولایت فقیه و گاهی غرّه شدن دشمنان نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر