English

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به موج

فروش کنجاله سویا با قیمت بالاتر از ۲۳۰۰ تخلف است/قاچاق دام زنده در کشور محدود است

مرتضی رضایی گفت: قیمت گوشت در نتیجه تغییرات نرخ ارز از 3200 تومان سال گذشته به 4200 تومان افزایش یافته و متاثر از گرانی نهاده های دامی نیست و به عرصه آنها نظارت می شود.

فروش کنجاله سویا با قیمت بالاتر از 2300 تخلف است/قاچاق دام زنده در کشور محدود است

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره دلایل گرانی گوشت با وجود تخصیص ارز 4200 تومانی گفت: در حال حاضر قیمت ارز نسبت به سال گذشته از 3200 تومان به 4200 تومان افزایش یافته است. با این حال در زمینه تامین نهادها همچون ذرت، کنجاله و جو مشکلی نداریم و کنجاله ذرت باید با قیمت 2200 تا 2300 تومان عرضه شود و اگر به مرغداران قیمتی بالاتر عرضه شد حتما گزارش کنند تا با تخلفات برخورد شود.

مرتضی رضایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه خروج دام زنده به دلیل تغییرات نرخ ارز همچنان در کشور وجود دارد چه نظارت برای کنترل آن وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر صادرات دام زنده ممنوع شده و به دلیل امنیت بالای مرزها اینگونه نیست که  زنده از تمام مرزهای کشور قاچاق می شود، بلکه به صورت محدود است که آماری از آن در دست نیست.

او با اعلام اینکه تولید مرغ در شش ماهه دوم امسال بیش از شش ماهه اول خواهد بود گفت: اجازه فعالیت به مرغداری های غیرمجاز و غیراستاندارد داده نمی شود، زیرا منجر به انتقال بیماری در محیط می شوند.

مرتضی رضایی با بیان اینکه تولید عسل به دلیل عدم وابستگی به واردات بسیار ارزشمند است افزود: با توجه به تغییرات نرخ ارز پیش بینی می شود صادرات عسل در سال جاری افزایش یابد.

او با نگاهی به ارزش تولیدات دامی تصریح کرد: 96 هزار میلیارد تومان ارزش سالانه تولیدات محصولات دامی و طیور در کشور است.

رضایی با تاکید بر اینکه به دلیل محدودیت در تولید علوفه ارزان قیمت گفت: به جز محصولات گوشت قرمز در زمینه تولید سایر محصولات مشکلی نداریم.

او درباره میزان تولید محصولات پروتئینی در کشور گفت: تولید تخم مرغ در سال جاری به اندازه سال گذشته بود و در زمینه تولید شیر رشد 6 درصدی داشته ایم و گوشت مرغ نیز نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

رضایی با بیان اینکه واردات گوشت از نیوزیلند و آسیای میانه انجام می شود گفت : قبلا واردات گوشت با ارز 3800 تومانی انجام می شد و الان ارز 4200 تومانی تخصیص می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه