English

در ۷ ماهه امسال رقم خورد؛

افزایش صادرات ۴۰ محصول صنعتی و معدنی

بر اساس اعلام اعلام سازمان توسعه تجارت ایران صادرات ۴۰ محصول صنعتی و معدنی به ۲۳ بازار جهانی در هفت ماهه سال ۹۶ از افزایش خوبی برخوردار بوده است.

افزایش صادرات ۴۰ محصول صنعتی و معدنی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسعود کمالی اردکانی، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: صادرات ایران در بخش پتروشیمی و مواد پایه نفتی، در برخی محصولات و بازارها، در هفت ماهه اول سال ، بین ۱۰ درصد تا بالای ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: به عنوان مثال صادرات پروپان، بوتان، متانول و روغن‌های صنعتی، محصولات شوینده و رزین‌ها در بازار عراق، مواد اولیه پلیمری در بازار ترکیه و هند و محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار عراق و افغانستان افزایش قابل توجهی داشته است.

کمالی اردکانی گفت: در بخش معدن و صنایع معدنی صادرات سنگ آهن، چینی بهداشتی، سنگ‌های کار نشده به بازار عراق، محصولات طویل فولادی، کاشی سرامیک و شیشه ساختمانی به بازار پاکستان، افغانستان و عراق، شمش فولاد و شمش روی به بازار هند و ترکیه، سنگ‌های ساختمانی کار شده به ترکیه و سنگ آهن و کنسانتره و سنگ روی وکنسانتره به بازار چین از افزایش ۱۰ تا ۲۰۰ درصدی برخوردار بود.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به افزایش صادرات محصولات لوازم خانگی گفت: در بخش صادرات مصنوعات فلزی و لوازم خانگی، صادرات یخچال فریزر به تاجیکستان و افغانستان، لوازم خانگی گازسوز به عراق، ایتالیا و افغانستان، سیم و کابل به افغانستان و شیرآلات بهداشتی به سوریه و افغانستان بین ۵ تا ۹۰ درصد افزایش داشتیم.

کمالی اردکانی در ادامه بیان کرد: بخش نساجی، صادرات فرش دستباف به بازارهای آلمان، ژاپن و آمریکا، پوشاک و کفش به بازار عراق و آذربایجان، پوست و چرم به بازار هند و ایتالیا و فرش ماشینی به بازار عراق و ترکمنستان با ۸ تا ۳۰۰ درصد افزایش روبرو بوده است و همچنین در بخش برق و الکترونیک صادرات لامپ و چراغ، قطعات برقی خودرو، تجهیزات و لوازم برقی عمدتاً به بازار عراق و انواع الکتروموتور به بازار سودان و افغانستان، صادرات خودرو و قطعات به بازار آذربایجان، تجهیزات نیروگاهی به بازار عراق و ماشین آلات صنایع غذایی به افغانستان، ماشین ابزار به ترکیه و تراکتور، کمباین و قطعات به بازار آذربایجان به افزایش قابل توجهی دست یافته‌ایم.

گفتنی است که براساس آمار گمرک ایران در هفت ماهه اول سال ، از ۲۴.۷ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور محصولات پتروشمی با حدود ۷.۸ میلیارد دلار، محصولات صنعتی و صنایع معدنی با حدود ۱۰ میلیارد دلار، محصولات کشاورزی ۱.۸ میلیارد دلار و محصولات معدنی با حدود ۱ میلیارد دلار مهمترین بخش‌های صادراتی کشور تشکیل داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه