English

قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین خبر داد

افزایش روابط اقتصادی ایران و اتریش تا ۴۰۰ میلیون یورو

قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین از برنامه ریزی برای افزایش روابط اقتصادی ایران و اتریش به ۴۰۰ میلیون یورو خبر داد که معادل روابط دو کشور پیش از تحریم‌هاست.

افزایش روابط اقتصادی ایران و اتریش تا ۴۰۰ میلیون یورو

به گزارش خبرگزاری موج، آنتون اوفنر در نشست مشترک تجاری اتاق‌های بازرگانی وین و تهران که با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور و در اتاق بازرگانی وین برگزار شد، افزود: باید همکاری‌های دوجانبه را به نتیجه برسانیم و تلاش ما در اتاق بازرگانی وین بر این است که با توجه به همکاری‌های بلندمدت با ایران به نتایج مهمی در توسعه همکاری‌های دو کشور برسیم.

سال‌های گذشته همکاری‌های بسیار خوبی را با شرکت‌های ایرانی داشتیم و بنگاه های اقتصادی ما امروز وظیفه دارند مسیر جدیدی را برای همکاری های بیشتر باز کنند و بتوانیم زمینه های همکاری بیشتر را بین ایران و اتریش فراهم آوریم.

قائم مقام اتاق بازرگانی وین افزود : سال 2016 قراردادهای همکاری خوبی با شرکت‌های ایران به امضا رسید و یک سوم از این قراردادها مربوط به شرکت‌هایی بود که در وین فعال بود و دفتر داشت.

وی افزود : در نیمه نخست سال 2017 صادرات اتریش به تهران بیشتر شده و همچنین واردات کالا به اتریش از ایران هم افزایش یافته است. امیدواریم بتوانیم بزودی به روابط اقتصادی 400 میلیون یوروی بین دو کشور نزدیک شویم.

قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین گفت: سعی می‌کنیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم و همکاری‌های ما با ایران هر روز می‌تواند بیشتر شود. هدف ما این است که دوباره ایران یکی از شرکای اصلی اقتصادی اتریش در زمینه‌های مختلف مثل دارو و تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات، انرژی و زیرساخت‌های شهری شود و امکانات‌مان را به هیئت تجاری ایرانی معرفی می کنیم.

اوفنر با بیان اینکه همکاری‌های ایران و اتریش از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است ، افزود : برای صادرکنندگان ایرانی این امکان را فراهم می‌کنیم که بتوانند به شرق اروپا هم وارد شوند. علاقه اصلی ما در اتاق بازرگانی وین این است که بتوانیم بهترین و بالاترین همکاری‌ها را داشته باشیم.

وی افزود : اتاق بازرگانی وین از بزرگ ترین موسسات آموزشی خصوصی در اتریش است و در زمینه‌های مختلف اقتصادی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند که این دوره‌های آموزشی می‌تواند در خارج از اتریش هم برگزار شود و به طور خاص این آموزش‌ها می تواند در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری باشد.

قائم‌مقام اتاق بازرگانی وین ادامه داد: همکاری‌های ما با اتاق تهران شرایط فوق‌العاده‌ای را برای ما فراهم آورده است تا بتوانیم در مورد ظرفیت‌های بازار ایران بیشتر اطلاعات کسب کنیم و خواسته‌های آنها را در مورد مسایل اقتصادی بدانیم.

اتریش شریک منطقه ای ایران در اروپا

سفیر ایران در اتریش گفت: اتریش شریک منطقه ای ایران در اروپاست و بهبود روابط تجاری دو کشور در اولویت قرار دارد.

عبادالله مولایی در حاشیه نشست مشترک فعالان اقتصادی ایرانی و اتریشی در اتاق بازرگانی وین افزود: در دو سال گذشته رابطه سنتی و دوستانه‌ بین ایران و اتریش به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده و اتریش در این راه برنامه‌های زیادی داشته است.

وی افزود: فرصت بسیار خوبی است که روابط‌ را به سطح گذشته برگردانیم و در توسعه همکاری مشترک تاثیرگذاری داشته باشیم. اگرچه در حال حاضر روابط چندان بالا نیست اما توانسته‌ایم در ماه‌های بعد از برجام این روابط را بسیار افزایش دهیم.

سفیر ایران در اتریش گفت: تهران به عنوان یک کلانشهر ظرفیت بسیار بالایی دارد و به وین به عنوان یک شریک بلندمدت فکر می‌کند. می‌توانیم از این روابط برای تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل در زمینه‌های مختلف مدیریت آب، تجهیزات پزشکی، انرژی، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی و دیگر صنایع کوچک و متوسط بهره ببریم.

وی گفت: اتاق بازرگانی تهران و وین به عنوان دو اتاق بازرگانی پیشرو می‌توانند از این ظرفیت ها برای توسعه هر چه بیشتر روابط

استفاده کنند و سفارت ایران در وین نیز برای کمک به توسعه روابط دو کشور در آینده کاملا آماده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه