English

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فولاد مبارکه نماد واقعی ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیرۀ تولید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جریان برگزاری مراسم افتتاحیۀ سیزدهمین نمایشگاه بین المللی مــعــدن، صــــــنـایع معـــدنــی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته ضمن بازدید اختصاصی از غرفۀ فولاد مبارکه، در جمع میهمانان خارجی و داخلی، مدیران و صاحبان صنایع کشور از شرکت

فولاد مبارکه نماد واقعی ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیرۀ تولید است

به گزارش خبرگزاری موج، فولادمبارکه به عنوان نماد عینی و واقعی ایجاد ارزش افزوده و کامل بودن زنجیرۀ تولید یاد کرد و گفت: این شرکت از همان ابتدای بهره برداری با در نظر گرفتن اصل توسعه و ایجاد ارزش بیشتر، شعار زیبای «از سنگ تا رنگ» را سرلوحۀ کار خود قرار داده است که این بسیار ارزشمند است و باید الگوی سایر صنایع کشور نیز قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیرۀ تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنایع گفت: در حوزۀ سیاستگذاری داخلی بنا را بر آن گذاشته ایم که فعالیت ها در حوزۀ معدن و صنایع معدنی را بر اساس اولویت آنها، با زنجیرۀ ارزش بالاتر مواجه کنیم؛ ضمن اینکه در این راستا با احیای ستاد زنجیرۀ فولاد فعالیت ها را از سر گرفته ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین خصوص خاطرنشان کرد: در بخش ایجاد ارزش افزودۀ بالاتر باید شرکت های بیشتری مانند فولاد مبارکه داشته باشیم.
وی با اشاره به هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور گفت: اگر بخواهیم این امر محقق شود باید به سمت دانش بنیان کردن بیشتر امور و ایجاد بازارهای باثبات صادراتی پیش برویم.
شریعتمداری اظهار امیدواری کرد: امسال باید بتوانیم میزان صادرات فولاد کشور را به ۹ میلیون تن برسانیم و قدمهای استوارتری برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برداریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد با تمهیداتی که مسئولان در نظر خواهند گرفت، بخش ساختوساز نیز به رونق لازم برسد تا سایر حوزه های مرتبط در این بخش نیز به شکل فعالتری بتوانند به فعالیتهای خود ادامه دهند.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه از سوی دولت برای نوسازی صنعتی کشور خبر داد و گفت: تمامی صنایع کوچک و بزرگ نیز میتوانند از این امکان بهره مند شوند.
وی برگـــــزاری نشـــســت های تخصــصـــی در سیزدهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی و ماشین آلات را بسیار ارزشمند خواند و از مسئولان خواست تمامی مباحث مطرح شده در این نشست ها به دقت بررسی شود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ تمامی عزیزانی که در عرصۀ معدن و صنایع معدنی در حین انجاموظیفه جان باارزش خود را نثار کردند، از ایمنی به عنوان مهمترین اصل در تمامی فعالیت ها یاد و بر رعایت هرچه دقیقتر این اصل تأکید کرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه افزود: باید از فرصت حضور جوانان فرهیخته در همۀ امور به صورت عملی و به نحو احسن استفاده کنیم؛ به خاطر داشته باشیم تمامی دنیا به کارگیری مغزهای حاضر در کشور ما را دائما بررسی میکنند و باید بدانیم با عقب ماندگی جدی دانشی در حوزۀ معدن و صنایع معدنی مواجه هستیم که باید هرچه سریعتر این وضع را سروسامان دهیم.
وی در همین خصوص همکاری خانۀ معدن ایران و ایمیدرو برای استفادۀ بهینه از ظرفیت های دانشی کشور در حوزۀ معدن و صنایع معدنی را ضروری دانست و تصریح کرد: به کارگیری جوانان اندیشمند و توسعۀ دانش در حوزۀ معدن و صنایع معدنی بیشتر از تجهیزات اهمیت دارد.
شریعتمداری توسعۀ معدن و صنایع معدنی را یکی از مهمترین برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند و گفت: برای این کار نیازمند جذب سرمایه های بیشتر داخلی و خارجی هستیم؛ زیرا متأسفانه امروز در کشورمان در بخش معادن و صنایع معدنی با کلاس جهانی با محدودیت مواجه هستیم؛ در حالی که در کشور ما ذخایر معدنی فراوانی وجود دارد؛ کما اینکه اخیرا اعلام شده یک ذخیرۀ عظیم سنگآهن در کشور شناسایی شده است که برآوردهای انجام شده نشان می دهد ظرفیت این معدن به اندازۀ کل معادن سنگ آهن کشور است.
وی با تأکید بر اینکه قدم های برداشته شده از سوی دولت یازدهم در حوزۀ معدن برابر با کل قدم های برداشته شده دوره های قبل است، تصریح کرد: اما این هم هنوز کافی نیست و می طلبد که طی سال های پیش روی این دولت قدم های دقیق تر و دانش بنیان تری در این حوزه برداشته شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود از ایجاد اشتغال به عنوان ایجاد پایه خانواده یاد کرد و با تأکید بر اینکه حوزۀ معدن و صنایع معدنی ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد، گفت: بنده بر دست تکتک تمامی عزیزانی که در حوزۀ فعالیت خود برای جوانان این کشور فرصت شغلی ایجاد می کنند، بوسه میزنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی