English

نشست خبری ایران اکسپو برگزار شد

نشست خبری نمایشگاه توانمندی های صادراتی با حضور دبیر فراکسیون صادرات غیر نفتی مجلس به عنوان سخنگوی این ستاد، رئیس نمایشگاه شهر آفتاب و مدیر ستاد ایران اکسپو در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.

نشست خبری ایران اکسپو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا چناری سخنگوی ستاد از حضور 600 تاجر و بازرگان بین المللی از 43 کشور جهان در دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی خبر داد و گفت: این نمایشگاه در تاریخ 9-12 آبان ماه 96 در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می شود که در مراسم افتتاحیه،  مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن حضور خواهند داشت.

چناری با اشاره به برگزاری اولین دوره این نمایشگاه در سال 92، عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی های صادراتی با حضور تجار بین المللی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس،اتریش،روسیه،اسپانیا،ترکیه، برزیل، هند، صربستان، اوکراین،الجزایر،آذربایجان، ازبکستان، پاکستان، هند، عمان، اردن، عراق، سوریه، تانزانیا، تاجیکستان، ازبکستان، یونان، تونس، چین، ژاپن، مجارستان، امارات و ... برگزار می شود که حضور تجار خارجی نقش زیادی در افزایش صادرات غیر نفتی خواهد داشت.

دبیر فراکسیون صادرات غیر نفتی مجلس از حمایت مجموعه های مختلف مانند مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، استانداری تهران(کارگروه ویژه صادرات)، اتاق های بازرگانی تهران، وزارت صنعت، صندوق ضمانت صادرات، سازمان توسعه تجارت و ... از ایران اکسپو خبر داد.

به گفته چناری دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی قرار است در 15 هزارمتر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شود که 12 گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، خودرو، صنعتی، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، صنعت چوب، لوازم خانگی، صنایع دستی، محصولات بهداشتی، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، معدن، پتروشیمی و... در آن حضور خواهند داشت تا بتوانیم صادرات غیر نفتی کشور را افزایش دهیم و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی از برگزاری جلسات B2B و کارگروه های تخصصی آموزشی پیرامون حوزه صادراتی وتورهای تهران گردی و بازدید از شهرک های صنعتی، پارک های علم و فناوری خبردادو گفت :ایران اکسپو، حضور بازرگانان خارجی به مدت 2 شب و 3 روز به عنوان میهمان این نمایشگاه در هتل را تدارک دیده تا فضای مفید و موثری برای شرکت کنندگان خارجی فراهم شود.

رئیس نمایشگاه شهر آفتاب در ادامه نشست از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی در نمایشگاه شهر آفتاب ابراز علاقه کرد و گفت: ایران اکسپو در راستای اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی حرکت می کند و یکی از ابزارهای توسعه صادرات برگزاری اینگونه نمایشگاهها می باشد.

سید محمد سیدی با اشاره به مشکلات صادرات گفت:این نمایشگاه مطمئنا می تواند زمینه ساز افزایش صادرات غیر نفتی باشد و از شرکت های داخلی برای حضور گسترده در این نمایشگاه دعوت کرد تا بتوانند با فرهنگ توسعه صادراتی در این نمایشگاه آشنا شوند.

وی ایجاد ارزش افزوده ایجاد شده با توجه به فرهنگ توسعه صادراتی را مهم دانست وگفت: حضور تولید کنندگان داخلی در این نمایشگاه می تواند این مهم را جامعه عمل بپوشاند.

با اشاره به ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات عنوان کرد: مطمئنا حضور تولیدکنندگان داخلی در این نمایشگاه می تواند زمینه صادرات غیر نفتی کشور را فراهم کند تا بتوانیم صادرات را به کشورهای همسایه افزایش دهیم.

با اشاره به نقش رسانه در پوشش خبری اینگونه نمایشگاه ها گفت: از همه رسانه ها تقاضا میکنیم تا به کمک این عرصه بیایند که بتوانیم صادرات غیر نفتی کشور را افزایش دهیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه کالاهای داخلی و صادرات آنها عمل کنیم.

چناری در ادامه نشست در پاسخ به روند برگزاری و نظم نمایشگاه گفت: با توجه به تجربه اولین دوره نمایشگاه، تمهیدات زیادی دیده شده تا دومین دوره نمایشگاه و حضور هیئت های تجاری در هتل های تدارک دیده شده برای مهمانان خارجی و ترانسفر آنها به بهترین شکل برگزار و پیش بینی دانش افزایی در زمینه صادرات هم در نمایشگاه دیده شده است.

سیدی در پاسخ به تاثیر برگزار شدن این نمایشگاه در شهر آفتاب و خارج شدن آن از لیست نمایشگاه بین المللی عنوان کرد: در برگزاری نمایشگاهها چند مدل وجود دارد که بعضی از آنها ثبت شده اند و بایستی با توجه به تاریخ های میلادی برگزار شود ولی مکان برگزاری مهم نیست و معمولا تقویم بلند مدت هم در برگزاری نمایشگاه در کشور نداریم و مطمئنا با مشکلی مواجه نمی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه