English

رئیس تعمیرات واحدهای احیا مستقیم ۱ و ۲ فولاد مبارکه خبر داد:

افزایش ظرفیت موتور و فن مکندۀ گازشکن مدول A واحد احیا مستقیم ۱

رئیس تعمیرات واحدهای احیا مستقیم ۱ و ۲ فولاد مبارکه، از اجرای موفقیت آمیز طرح افزایش ظرفیت موتور و فن مکندۀ گازشکن (ریفورمر) مدول A واحد احیا مستقیم شمارۀ ۱ فولاد مبارکه خبر داد.

افزایش ظرفیت موتور و فن مکندۀ گازشکن مدول A واحد احیا مستقیم ۱

به گزارش خبرگزاری موج، رضا خادم کیمیایی با بیان اینکه اجرای موفقیت آمیز این پروژه همزمان با توقف سالانۀ این واحد در تیرماه سال جاری انجام شد، افزود: اجرای این پروژه ظرفیت این فن مکنده را از ۲۳۴ هزار مترمکعب بر ساعت به ۲۸۵ هزار مترمکعب بر ساعت افزایش داد.

وی پایین بودن ظرفیت مکش این فن و محدودیتهای ناشی از آن را در تولید، دلیل اصلی اجرای این پروژه دانست و اضافه کرد: این مشکل با ارتقای ظرفیت موتور و فن مربوط برطرف و منجر به بهبود فرایند و افزایش تولید آهن اسفنجی شد.

در همین خصوص قاسم خوشدل‌پور، رئیس مرکز اجرای پروژه های تعمیراتی و اصلاحی تعمیرات مرکزی نیز با تأکید بر اینکه پس از برگزاری جلسه های متعدد کارشناسی با بهره بردار، عملیات اجرا، نظارت و تهیۀ متریال مصرفی موردنیاز به تعمیرات مرکزی محول شد؛ در خصوص اهم اقدامات انجام شده در این طرح اظهار کرد: به منظور افزایش ظرفیت این فن، اقداماتی از قبیل دمونتاژ موتور و فن، اصلاح فونداسیون، بالانسینگ فن، اصلاح سیستم خنک کاری، عایق کاری مجموعۀ فن و راه اندازی مجدد انجام شد.

وی یادآوری کرد: فعالیتهای اجرایی این پروژه همزمان با توقف سالیانه مدول A و با رعایت کامل اصول فنی، ایمنی و مسائل زیست محیطی مطابق با زمانبندی و با موفقیت انجام شد.

بهروز خسروی، تکنسین ناظر اجرای پروژه های تعمیراتی و اصلاحی در ادامه درخصوص اجرای این پروژه اضافه کرد: به منظور کاهش دما و صوت تجهیزات دوار در عایقکاری بدنۀ کیسینگ فن، از دو لایه پشم و سنگ ضدصوت و نیز یک لایه لاینرسربی و ورق گالوانیزه استفاده شد.

کیمیایی در پایان، ضمن ابراز خرسندی از کاهش زمان و هزینه در انجام این پروژه که با بهره گیری از دانش فنی و تلاش کارکنان محقق شد، از حمایت های تعمیرات مرکزی و تعمیرات و تولید احیا مستقیم، دفتر فنی تعمیرات، مرکز اجرای پروژه های تعمیراتی و اصلاحی و سایر همکارانی که در انجام موفقیت آمیز این پروژه مشارکت کردند، قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی