English

تخصیص لوح تقدیر واحد نمونه صنعتی در مسئولیتهای اجتماعی به فولاد مبارکه

در کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی، ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه مسئولیتهای اجتماعی به سازمانهای برتر از جمله فولاد مبارکه، از خانواده گرانقدر شهدای آتشنشان که در حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو جانفشانی کردند، تقدیر شد.

تخصیص لوح تقدیر واحد نمونه صنعتی در مسئولیتهای اجتماعی به فولاد مبارکه

به گزارش خبرگزاری موج، کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با رویکرد توسعه و جایزه مسئولیت اجتماعی، با حضور  سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اندیشمندان، صاحبنظران، استادان و علاقمندان، به همت انجمن مدیریت ایران در دانشگاه خاتم برگزار شد.

چالشهای اجتماعی امروز، ناشی از عدم توجه به مسئولیتهای اجتماعی است

در این همایش که پنلهای تخصصی و سخنرانی‌های علمی در خصوص جنبه‌های مختلف فرهنگ سازمانی و مسئولیتهای اجتماعی نیز برگزار شد، صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی اظهار کرد: انگیزه حضور ما، ارزش و منزلتی است که حوزه مسئولیت اجتماعی برای توسعه ایران عزیز خواهد داشت .

وی با اشاره به رهیافت‌هایی از بحث مسئولیتهای اجتماعی افزود: مشکل امروز جامعه ایران ناشی از عدم پذیرش مسئولیت توسط بنگاههای اقتصادی و اجتماعی است؛ اگر جامعه، امروز با حجم وسیعی از آسیبهای اجتماعی مواجه میشود، به عملکرد ما در گذشته نزدیک و دور باز میگردد. چالشهای اجتماعی یک پیام روشن دارد و آن این است که ما از مسئولیت اجتماعی فرار کردیم و این متوجه نهادها، بنگاهها و اشخاص در جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: عالیترین سطح ایثار، شهادت است، اما کسی که در یک بنگاه اقتصادی فعالیت میکند و همزمان با ایجاد منافع برای بنگاه، به فکر جامعه خودش است، او ایثارگر است. کسی که علاوه بر منافع خودش، برای جامعه قدمی برمیدارد، ایثارگر است.

وی با اشاره به پیشینه مسئولیت اجتماعی در ایران تصریح کرد: نمونه زنده مسئولیت اجتماعی را در وقف میبینیم؛ در گذشته فضیلت وقف آنچنان بود که در شهرها و روستاها، بناها و منابع را وقف میکردند و بسیاری از انسانهای مردم‌دار، فهیم و مسئولیت پذیر در شهرها و روستاها، اموال خود را در متعالی‌ترین سطوح اجتماعی وقف میکردند.

صالحی امیری با تبیین رابطه بین اخلاق، فرهنگ و ارزشهای اجتماعی تأیید کرد: اساساً مسئولیت اجتماعی قبل از هر چیز یک مقوله فرهنگی است و نیاز به فرهنگ سازی دارد و نقطه آغازش مدرسه و بعد سطوح بعدی است.

وی به رویکرد انسجامی در بحث مسئولیت اجتماعی پرداخت و ادامه داد: ما باید برای پذیرش مسئولیت اجتماعی، یک نظام قانونمند و سیستمی در کشور ایجاد کنیم. امروزه کاری که نهادها و بنگاهها در این حوزه انجام میدهند، فاقد انسجام است و ما نمیدانیم در کشور، چه میزان رویکرد مسئولیت اجتماعی و در چه سطوحی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مهمترین راه برای عبور از شرایط سخت، گسترش مسئولیت اجتماعی در کشور است، ادامه داد: زیرساختهای مسئولیت پذیری اجتماعی باید از مدارس آغاز شوند. ما باید در منابع درسی و واحدهای دانشگاهی و در سطح رسانه‌های اجتماعی به ویژه صدا و سیما، در جهت تأمین این زیرساخت‌ها اقدام کنیم و مفهوم مسئولیت اجتماعی را نهادینه کنیم.

توجه به مسئولیتهای اجتماعی یکی از رسالتهای اصلی فولاد مبارکه

در همین خصوص دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار فولاد گفت: فولاد مبارکه از زمان ساخت شرکت تاکنون مسئولیتهای اجتماعی را به عنوان یکی از رسالتهای اصلی خود دانسته و در این خصوص آنچه را که توانسته، انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که فولاد مبارکه را از سایر صنایع متمایز میکند، توجه این شرکت به مقوله مسئولیتهای اجتماعی و به ویژه توسعه منطقه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در توضیح نمونه‌هایی از عملکرد فولاد مبارکه در این حوزه گفت: بخشی از این اقدامات عبارتند از: انجام مساعدتهای مختلف مالی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، ورزشی، بهداشتی، درمانی و مذهبی؛ مشارکت در جشن گلریزان (آزادی زندانیان دیه) با مساعدت مالی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در سالهای اخیر (۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۵)؛ حمایت از باشگاه فولاد مبارکه اصفهان و توسعه ورزش همگانی در سطح استان؛ احداث ساختمان پایگاه امداد و نجات بین شهری سازمان هلال احمر در محل پلیس راه سه راهی مبارکه؛ مشارکت مالی در تکمیل مصلی بزرگ اصفهان و ورزشگاه بزرگ ۷۵۰۰۰ نفری نقش جهان اصفهان؛ مشارکت در طرح جامع مترو استان (مبارکه - مجلسی - بهارستان) با مساعدت مالی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال؛ حضور در نمایشگاهها و همایشهای مرتبط با صنعت فولاد و بازدید سالیانه بیش از ۱۸ هزار نفر جامعه از شرکت، ارتباط با بیش از ۱۱۰ مرکز دانشگاهی و علمی و صنعتی کشور در راستای استفاده حداکثری از دانش داخلی و توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه با تعریف و اجرای بیش از ۹۱۰ پروژه تحقیقاتی با اعتباری حدود ۲۳۰ میلیارد ریال؛ دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی (ISO50001) در شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ارائه خدمات مشاورهای و انتقال دانش فنی در تمامی حوزه های دانشی عملیاتی و ستادی به صنایع داخلی به میزان یک میلیون نفر ساعت طی چهار سال گذشته. ایشان در پایان با اشاره به ماموریت اصلی فولاد مبارکه مبنی بر نقش آفرینی در توسعه کشور، اقدامات مختلف انجام شده در تولید و توسعه و ایجاد اشتغال را مهمترین مسئولیت شناسی اجتماعی شرکت دانست و خاطر نشان نمود که این رویکردها با رعایت شفافیت و سلامت انجام شده، لذا شرکت توانسته است جایزه مسئولیت اجتماعی را به خود اختصاص دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی