English

متکدیان خیابانی ماهانه ۳ میلیون تومان درآمد دارند

مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران از درآمد ۳ میلیون تومانی متکدیان خیابانی شهر تهران ظرف ماه خبر داد.

متکدیان خیابانی ماهانه ۳ میلیون تومان درآمد دارند

به گزارش خبرگزاری موج، فرزاد هوشیار با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه جمع آوری متکدیان خیابانی گفت: از میان این متکدیان ۵۰ درصد افراد اصلا نیاز مالی ندارند؛ ۳۵ درصد این ها از گروه های خانوادگی و غیر رسمی هستند که بعنوان خانواده های بدسرپرست شناسایی می شوند که بخش عمده آن ها اتباع خارجی هستند که از افغانستان و پاکستان شروع و به اروپا ختم می شود.

وی ادامه داد: این افراد نیز تحویل بهزیستی می شوند یا توسط خیرینی که به شهرداری تهران متصل هستند، تحت پوشش قرار می گیرند و میانگین درآمد تکدی گری این افراد تقریبا ماهی ۳ میلیون تومان در ماه است.

هوشیار که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، افزود: هرجا تقاضا هست، عرضه نیز بوجود می آید؛ مردم در فرهنگ قائل به صدقه جاریه هستند ولی آیا این صدقه در حوزه کمک به متکدی سر چهارراه ها صحیح است؟! و به هر حال تکدی گری جرم محسوب می شود.

وی تاکید کرد: تا کنون بیش از ۲ هزار نفر از این متکدیان را جمع آوری کردیم و بیش از ۳ هزار متکدی در شهر تهران است که در جلساتی که با استانداری، فرمانداری و قوه قضاییه داشتیم قرار شد احکام سخت تری در نظر گرفته شود.

هوشیار همچنین به ساماندهی نسبی به محله هرندی اشاره کرد و افزود: تقریبا هر هفته درباره محلات جنوب شهر تهران جلساتی برگزار می شود و شهردار تهران از این محلات بازدید می کند؛ ما از همه هنرمندان و نویسندگان دعوت می کنیم که ایده های خود را به ما برسانند و تولید محصولات فرهنگی در این حوزه را آغاز کردیم.

سیاوش شهریور مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری تهران نیز در برنامه ای رادیویی با اعلام اینکه جمع آوری متکدیان پیچیده و زمانبر و در عین حال سخت و ظریف است، گفت: بسیاری از کودکانی که سر چهارراه ها هستند، دارای خانواده هستند و از طرفی مردم ما نیز دل رحم و با سخاوت هستند و سعی دارند با استناد به آداب ملی و دینی به این ها کمک کنند.

وی افزود: هر کمکی که مردم به این ها می کنند، رویکرد و جذابیتی جدید برای آمدن افراد بیشتر سر این چهارراه ها فراهم می کند و نباید رضایت خدا را در راهی بگذاریم که تولید معصیت کند چراکه این افراد امروز گل فروشی می کنند و فردا اقدام به فروش مواد مخدر می کنند.

شهریور از مردم خواست به این کودکان پول ندهند و ادامه داد: مکان هایی هستند که حاضرند پول مردم را به نیازمندان واقعی برسانند و گناه است که پول را دست کسانی بدهیم که مشخص نیست چکار می کنند. این افراد در خانه نشسته اند و فرزندان کودک خود را بر سر چهارراه ها می فرستند.

وی تاکید کرد: همه باید به کمک شهرداری و بهزیستی بیایند؛ از سازمان های مردم نهاد نیز عاجزانه کمک می خواهم و علل وجودی این افراد، ناظر بر یک فرهنگ غیر شرعی است که پول را دست این افراد می دهیم و از مردم می خواهم پول را دست مستحق برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه