English

انفجار ساخت و ساز و جمعیت در منطقه۲۲

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اعلام اینکه بسیاری از دانش آموزان منطقه ۲۲ در کلاس های غیراستاندارد مشغول تحصیل هستند، گفت: بدون شک تبعات آسیبی ازدحام جمعیت در آینده گریبانگیر جامعه خواهد شد که برای رفع آن باید چند برابر هزینه شود.

انفجار ساخت و ساز و جمعیت در منطقه۲۲

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی شاکری با اشاره به بازدیدهای هفتگی خود از محلات شهر تهران به ترکیب۷ + ۶ شورایاران و امنا اشاره کرد و انرژی آن را فوق العاده خواند و دلسوزی آنان را برای حل مسائل محله آورده مادی و معنوی آنان برشمرد و اظهار داشت: ترکیبی از امنای آموزش و پرورش، سمن‌ها، روحانیت، بسیج برای رفع مشکلات محله و نیز ارتقاء فرهنگ، تأمین امنیت و تسهیل رسیدگی به امور مختلف در محله دست اندرکارند که ترکیبی هوشمندانه و کارآمد است.

این عضو شورای شهر با اشاره به گلایه شورایاران نسبت به بی اثر بودن گزارش هایی که در صحن علنی شورای شهر ارایه می دهند، اظهار کرد: شورایاران عنوان می کنند پس از ارایه گزارش در صحن شورا به آنها گفته می شود کارگروهی برای حل مشکلات مطرح شده در شورای شهر تشکیل شده و موارد مطرح شده را پیگیری خواهد کرد، اما عملا در سطح محلات آثار وجود این کارگروه را مشاهده نمی کنند.

وی ادامه داد: هیئت رییسه شورای شهر می باید با ارائه گزارشی در مورد «نقش گزارش شورایاری ها در صحن شورای شهر» کمک کند تا این عزیزان خروجی اقدامات خود را ببینند.

شاکری با اشاره به پیچیدگی مشکلات در منطقه ۲۲ شهر تهران، یادآور شد: این منطقه با مشکلات فراوانی از جمله انفجار ساخت و ساز و جمعیت مواجه است.

وی افزود: مردم در برخی محلات این منطقه همچنان برای تردد خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند به گونه‌ای که مردم منطقه عنوان می کنند که ناوگان حمل ونقل اتوبوسرانی فرسوده است و حتی یکی از اتوبوس ها دچار آتش سوزی شد.

شاکری همچنین با اشاره به مشکلات منطقه ۲۲ در حوزه آموزش و پرورش اذعان کرد: مردم در برخی محلات این منطقه برای امور فرزندان خود در حوزه آموزش و پرورش همچنان به منطقه ۵ شهرداری وابسته هستند که این نقصان باید برطرف شود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران درخواست کرد اعضای کمیسیون های شهرسازی و حمل و نقل و عمران نسبت به طرح توسعه شهری سنجیده و در راستای چشم انداز رفاه شهروندان عمل کنند تا هنگام تشکیل یک منطقه یا محله جدید برای تامین همه خدمات مورد نیاز شهروندان چاره اندیشی شود.

وی با بیان این که در حال حاضر تأمین آب دریاچه خلیج فارس و مراقبت از آن بودجه سنگینی را به خود اختصاص داده که موجب حذف ردیف های دیگری از بودجه شهرداری منطقه ۲۲ شده است، عنوان کرد: این ها پیامد توسعه نامتوازن و فاقد مطالعات اولیه است. در حال حاضر بسیاری از دانش آموزان برخی محلات این منطقه در کلاس های غیر استاندارد مشغول تحصیل هستند و بدون شک تبعات آسیبی ازدحام جمعیت در آینده گریبانگیر جامعه خواهد شد که برای رفع آن باید چند برابر هزینه شود.

       

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی