English

۲۸۸ تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش ۶۲۰ تریلیون ریال منعقد شد

رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶ گفت: در اقدامی بی نظیر ۲۸۸ تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های خارجی و داخلی و شهرداری های کشور به ارزش ۶۲۰ تریلیون ریال در این اجلاس منعقد شد که دستاورد بزرگی در این اجلاس است.

۲۸۸ تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش ۶۲۰ تریلیون ریال منعقد شد

 

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی کاظمیان اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور و در یک اقدام بی نظیر و کم سابقه، این امر انجام شده که این رقم حدود دو برابر بودجه عمرانی کشور است و نشانگر وجود پتانسیل های فراوان سرمایه گذاری در شهرهای کشورمان محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: در تالار سرمایه گذاری این اجلاس که روز های ۳۰و ۳۱ تیرماه جاری در برج میلاد تهران برگزار شد ۱۱کشور کره جنوبی، چین، آمریکا، سوییس، انگلستان، اسکاندیناوی، ترکیه، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان و ده ها شهرداری و شرکت های داخلی نیز حضور داشتند طی دو روز با هم مذاکرات فشرده ای در خصوص سرمایه گذاری مشترک داشتند که نتایج بی نظیری به دست آمد.

رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۶، تصریح کرد: این تفاهم نامه ها یکی از چندین خروجی های این اجلاس است که درکنار آن، در حاشیه برگزاری این اجلاس بیش از ۴۰ پنل و نشست تخصصی موفق با نتایج کاربردی و عملیاتی با حضور صاحبان کرسی در حوزه های مختلف نظیر شهر هوشمند، گردشگری، مدیریت بحران، شهرسازی، مدیریت شهری ودیگر موضوعات مرتبط با حوزه شهری نیز برگزار شد.

کاظمیان با بیان اینکه اجلاس بعدی سال آینده برگزار می شود، تاکید کرد: با همکاری وزارت امور خارجه و شهرداری تهران و دیگر سازمان ها و نهادها قصد داریم تعداد زیادی از شهرداران موفق جهان برای سخنرانی و انتقال تجربات بین المللی در بخش های مختلف اجلاس دعوت کنیم.

* دبیرخانه اجلاس شوراها و شهرداران دائمی شد

وی با بیان اینکه به منظور برگزاری باشکوه تر این اجلاس در سال های آتی و جلوگیری از آزمون خطاهای عملیاتی در نحوه اجرا در ۴ دوره دیگر این اجلاس دبیرخانه دائمی اجلاس در محل مرکز همایش های بین المللی ' توسعه داتیس ' تعیین شده است.

کاظمیان که به عنوان دبیر اجلاس جهانی شوراها و شهرداران تا سال ۲۰۲۱ میلادی تعیین شده گفت: اجلاس جهانی شوراها وشهرداران، با نگاه جامع به چشم انداز ' شهر مدرن، توسعه پایدار '، اهمیت و ارتباط موضوعی پیشرفت مدیریت شهری با توسعه و رفاه جامعه، با توجه به مصوبات این اجلاس در سال های آتی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری دومین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۲۰۱۷، آذر ماه ۱۳۹۶ تعیین و پایگاه اینترنتی کنونی اجلاس به آدرس www. tnsi. ir به عنوان وب سایت دبیرخانه دائمی اجلاس در دوره های آتی تعیین شده است.

رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ادامه داد: در اجلاس آتی شوراها و شهرداران ارتباط دستگاه های اجرایی و خصوصی، مراکز دانشگاهی به اجرایی شدن طرح های تخصصی مدیریت شهری و همکاری آنان بیش از پیش مورد توجه است.

وی گفت: اجلاس آتی از حمایت شورای عالی استان ها، شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، شورای معماری و شهرسازی ایران؛ وزارت خانه های جمهوری اسلامی ایران برخوردار خواهد بود.

کاظمیان با اشاره به استقبال شهرداری ها و شرکت های خصوصی داخلی و خارجی از فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های یکدیگر گفت: کمیته دائمی پیگیری تفاهم نامه در زیر مجموعه دبیرخانه دائمی اجلاس جهانی شوراها و شهرداران تشکیل می شود.

رئیس اجلاس جهانی شوراها و شهرداران تاکید کرد: موضوع سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از محورهای اصلی این اجلاس در سال آتی تعیین و موضوع اکثر پنل های تخصصی حول این محور اصلی خواهد بود.

کاظمیان درمورد بخش بین الملل این اجلاس نیز گفت: با همکاری وزرات امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۵۰ کشورجهان برای حضور و همکاری در بخش های مرتبط در دوره های آتی دعوت می شوند.

وی درباره اقدامات انجام شده درتالار مذاکرات سرمایه گذاری نیزتاکید کرد: برای بخش تالار مذاکرات سرمایه گذاری و مشارکت در بخش های مختلف مدیریت شهری با کشورهای مختلف جهان مکاتبه و پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

کاظمیان اعلام کرد: نظر به برگزاری تالار مذاکرات سرمایه گذاری در اجلاس ۲۰۱۶ و اهمیت موضوع توسعه شهرها در گرو منابع مالی و روش های تامین مالی به خصوص مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی بصورت سرمایه گذاری مشارکتی، نقش قوای سه گانه در راستای توسعه چشمگیر و تقویت حوزه اقتصاد شهری، زیر ساخت های قانونی حوزه سرمایه گذاری و مشارکت، اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقده و فراهم سازی زمینه عملیاتی شدن مذاکرات انجام یافته در این تالار، مورد تاکید روسای نخبه ۱۲ میز کشورهای خارجی و ۱۵ شهرداری کشور، قرار گرفت.

وی ابرازامیدواری کرد: شاهد برگزاری هرچه بهتر وبا شکوهتر اجلاس آتی نیز مانند اجلاس نخست که با استقبال و حضور گسترده شوراها و شهرداران و حمایت همه جانبه مقامات و سازمان های ذیربط مدیریت شهری برگزارشد باشیم.

نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران ۳۰و۳۱ تیر ماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه