English

آثار هنرمندان به خارج از مرزها صادر شود / اختصاص تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی

استاندار البرز راه اندازی مکان دائمی در استان برای عرضه دستاوردهای هنرمندان البرزی را ضروری برشمرد و گفت: این زیرساخت ها به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز ایجاد خواهد شد.

آثار هنرمندان به خارج از مرزها صادر شود / اختصاص تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری موج، استاندار البرز درحاشیه مراسم اختتامیه «هفته فرهنگی البرز» در فرهنگسرای نیاوران تهران نقش نمایشگاه ها در عرضه دستاوردهای هنرمندان را مهم خواند و گفت: به دنبال آن هستیم تا فضایی را برای هنرمندان استان در قالب خانه هنر فراهم کنیم تا آثار فرهنگی و هنری زیر سقف واحدی عرضه و معرفی شود.

وی ضمن اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی ایجاد این خانه است، افزود: طی هماهنگی های به عمل آمده با شهرداری یکی از مناطق مناسب و پرتردد شهر برای احداثاین مرکز در نظر گرفته شده است.

استاندار البرز از منظر اقتصادی نیز برپایی چنین نمایشگاه هایی را فرصت مناسبی برای انتقال دستاوردهای فرهنگی کشور به خارج از مرزها دانست و تصریح کرد: تردد جهانگردان و گردشگران به ایران بهانه خوبی برای معرفی این آثار به خارج از مرزها است و آثار هنرمندان صنایع دستی می تواند به عنوان آثاری ارزشمند به خارج از کشور صادر شود.

استاندار البرز با اشاره به مجاورت استان البرز با پایتخت، گفت: البرز جوان بیش از دو میلیون جمعیت دارد در طول سال میلیون ها مسافر از این استان عبور می کند وجود نمایشگاه دائمی نیز می تواند به جذب گردشگر و درآمدزایی کمک کند.

وی با اشاره به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان و همچنین آموزشکده های دیگر که در زمینه هنر فعالیت می کنند، گفت: دولت در حال واگذاری وام با سود کم برای اشتغالزایی است این وام ها شامل صنایع دستی نیز می شود.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه خانه هنر می تواند به بورس صنایع دستی استان تبدیل شود، گفت: در استان البرز به ویژه کلان‌شهر کرج اقوام و قومیت های مختلفی زندگی می کنند این مهم می تواند به تنوع آثار عرضه شده در نمایشگاه های این چنینی کمک کند. استاندار البرز در ادامه منتخب دستاوردهای هنرمندان البرزی را در بخش های خوشنویسی، نگارگری، موسیقی و هنرهای تجسمی مورد بازدید قرار داد. در این بازدید علاوه بر استاد «جلال الدین کزازی» نویسنده، مترجم و شاهنامه پژوه و پژوهشگر برتر ایرانی، استاد «محراب رجبی» رئیس بنیاد البرزشناسی و مشاور استاندار البرز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز، جمعی از اهالی هنر و رسانه نیز استاندار را همراهی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی