English

حاشیه نشینی‌ بیانگر عملکرد ضعیف در ارائه خدمات فرهنگی است

حاشیه نشینی‌ بیانگر عملکرد ضعیف در ارائه خدمات فرهنگی استمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: در بحثخدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی توفیقات زیادی نداشته ایم و مشکلات حاشیه شهرهای بزرگ یک شاهد زنده و گویای عملکرد است.

حاشیه نشینی‌ بیانگر عملکرد ضعیف در ارائه خدمات فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری موج، هادی پژوهش در دومین جلسه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان هدف از تشکیل این جلسه را ارتقاء توانمندی مردم محلات و ارائه خدمات و ساماندهی اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و آموزشی بیان کرد و افزود: باید بپذیریم که در بحثخدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی توفیقات زیادی نداشته ایم و مشکلات حاشیه شهرهای بزرگ یک شاهد زنده و گویای عملکرد است.

وی ادامه داد: این مهم دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز می باشد که معظم له با یک نگاه کارشناسانه به چهار موضوع «طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و فحشا و منکرات» خواهان ورود مسئولین کشور و همه دستگاه ها و قوا در جهت رفع این چهار مشکل شدند و در همین راستا در استان فارس ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص طلاق، گفت: کارگروه اختصاصی که زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی است فعال شده و باید بررسی شود چه بخشی از آن طبیعی و چه مقدار غیر طبیعی می باشد و در رابطه با اعتیاد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دو بخش اثباتی و سلبی مأموریت داده شده است که در بخش اثباتی باید کار را به مردم واگذار کنیم و مردم را در محلات حساس کنیم.

پژوهش افزود: باید دستگاه هایی که در حوزه موادمخدر دخیل هستند را فعال کنیم تا بتوانیم اعتیاد را کنترل کرده و در بخش سلبی برای برخورد با قاچاقچیان و عوامل توزیع کننده و مراکز تولید مواد مخدر صنعتی و جلوگیری از ورود مواد مخدر و آگاهی بخشی مردم، گام هایی برداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در بحثفحشاء و منکرات افزود: به ستاد امر به معروف و نهی از منکر مأموریت داده شده است تا با نگاه محلی و استفاده از آموزه های دینی، زنده کردن هویت دینی و مذهبی، آگاهی بخشی به مسئولیت های دینی و اجتماعی موضوع را پیگیری و گزارش نماید.

وی گفت: در بحثموارد اخلاقی و سوء اخلاقی و پیشگیری از فساد اخلاق خانواده ها هشیار باشند هجمه و هجوم از طریق شبکه های ماهواره ای فراگیر شده است و باید به سمتی حرکت کرد که با استفاده از ابزارهای مشروع جامعه را شاد و هجمه ها را کم رنگ کرد.

پژوهش در بحثحاشیه نشینی با بیان اینکه نتیجه شرایط اقلیمی و خشکسالی باعثگردیده روستاها آسیب دیده و به دلیل خشکسالی تخلیه شود، افزود: چون معیشت مردم در روستاها به واسطه خشکسالی، کم آبی و بی آبی پاسخگو نبوده روستائیان به حاشیه شهرها روی آورده اند که نتیجه این مهاجرت شکل گرفتن جامعه ای غیر یکدست و پدید آمدن خرده فرهنگ ها و نهایتاً بروز مسائل و مشکلاتی از جمله اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر، فساد اخلاقی و ضد امنیت و نظم در برخی از نقاط شده است.

وی با بیان اینکه برای درمان مشکلات حاشیه شهرها نباید به کارهای روبنایی اکتفا کنیم، افزود: باید به طور اساسی و اصولی کار کرد و به فکر تقویت همبستگی اجتماعی و وفاق ملی بود، نباید فقط به محله سهل آباد و سنگ سیاه اکتفا کنیم بلکه باید سهل آباد ها و سنگ سیاه ها را در یابیم و برای این مهم نیاز به نقشه راه داریم؛ در این راستا آگاهی سازی و بالابردن فرهنگ عمومی ساکنین مهم ترین اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه