English

امکان استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان از اماکن مسکونی

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، از امکان شرکت‌های دانش‌بنیان از اماکن مسکونی برای فعالیت‌هایشان خبر داد.

امکان استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان از اماکن مسکونی

به گزارش خبرگزاری موج، بابک نگاهداری با اعلام استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان از اماکن مسکونی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که همیشه شرکت‌های دانش‌بنیان با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند، استقرارشان در محیط‌های شهری بوده است که این موضوع، مسائلی را بین حوزه‌های علم و فناوری کشور و مدیریت‌های شهری به وجود آورده بود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که نقشه جامع علمی کشور بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرده است و اقتصاد دانش‌بنیان از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است، حمایت و تسهیل فرآیندهای کاری شرکت‌های دانش‌بنیان یک اهمیت راهبردی و ویژه برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان پیدا می‌کند.

نگاهداری گفت: برای حل مشکلات و حمایت و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در تهران که نزدیک ۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را در خود جای داده است، تعاملی بین شهرداری تهران و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت که منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور و شهردار تهران مبنی بر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در محدوده شهر تهران شد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران افزود: در تفاهم سه جانبه میان مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسیده و هم‌چنین بر اساس ابلاغیه‌ای که از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران به مناطق ۲۲ گانه ارسال شد، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی در پهنه‌های M(که پهنه کار و فعالیت و مسکونی مختلط) است و پهنهS طرح جامع و تفصیلی شهر تهران مشروط به آنکه شاکی خصوصی نداشته باشند یا آراء کمیسیون‌های ماده صد درباره آن‌ها موجود نباشد، بلامانع خواهد بود.

نگاهداری در پایان اشاره کرد: این تفاهم‌نامه کمک بسیار خوب و مؤثری برای شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند به رشد جهش‌زای فعالیت‌های دانش‌بنیان در گستره شهر تهران منجر شده و به تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، کمک شایان توجهی نماید.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: د تفاهم‌نامه امضا شده دارای چندین بند است که استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی یکی از این بندهاست و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از طرف شهرداری، مسئول راهبری این تفاهم‌نامه است که امید است در سایهٔ تعامل و همکاری خوبی که بین شهرداری تهران و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برقرار شده است، شاهد اجرایی شدن سایر بندهای این تفاهم‌نامه در آیندهٔ نزدیک باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه