English

راه‌اندازی خط جدید اتوبوس‌های تندرو در تهران

شهردار منطقه ۱۸ گفت: راه‌اندازی خط جدید اتوبوس‌های تندرو در تهران خط ۱۰ اتوبوس‌های تندروBRT در جنوب غرب تهران راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی خط جدید اتوبوس‌های تندرو در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی سلیمی شهردارمنطقه ۱۸ در این باره گفت: طول مسیر این خط ازحدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تابزرگراه آزادگان جمعا " بطول ۴۴کیلومتر بوده که ازاین مقدار۱۲کیلومتر آن شامل مسیر رفت و برگشت از حدفاصل سه راه زرند(پل ساوه) تا پایانه مسافربری آزادگان واقع در بزرگراه آیت ا… سعیدی – تقاطع بزرگراه آزادگان قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در طول مسیر این خط، تعداد ۵ ایستگاه دوطرفه بنام(بلوار معلم، آموزش و پرورش، شهرداری، ایستگاه های مترو نعمت آباد و آزادگان) و تعداد ۳ ایستگاه یک طرفه نیز بنام(پژاوند، سروری غربی و شرقی) جانمایی شده تا شهروندان بسهولت برای انجام ترددهای روزانه خویش و دسترسی به سایر نقاط مختلف تهران و دیگر ایستگاه های وسائط نقلیه عمومی از آن استفاده کنند.

سلیمی احداثاین خط رادرراستای تداوم شعارکاهش فاصله شمال به جنوب دانست وخاطرنشان کرد: این نخستین خط BRT در پایتخت است که از سوی یکی از مناطق به صورت مستقل اجرا شده است، چرا که خطوط قبلی با نظارت ومدیریت سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران احداثشده است که واردجنوبغرب تهران ومنطقه ۱۸ می شود و می تواند نقش بسزایی در جابجایی مسافرهای این بخش از پایتخت داشته باشد.

شهردار منطقه ۱۸ یاد آورشد: با ورود خط ۱۰ BRT به منطقه، ‌علاوه برشهروندان این منطقه، دیگر شهروندان ساکن مناطق ۱۷ و ۱۹نیزمی توانند به راحتی وارد شبکه حمل ونقل عمومی بشوند. همچنین به دلیل نزدیکی پایانه این خط اتوبوسرانی به پایانه متروخط ۳، شهروندان ساکن شهرهای اقماری تهران مانند چهاردانگه، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار نیز قادر خواهند بود از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

وی درپایان اظهارداشت: این خط اتوبوسهای تندرو، جنوبغرب تهران رابه شمالغرب متصل وشهروندان می توانند با کمترین هزینه ممکن واردشبکه حمل ونقل عمومی تهران شده و به میادین بوتان، ‌ شمشیری، فتح، آزادی، فلکه دوم صادقیه و پایانه های مترو و اتوبوسرانی طول مسیر دسترسی پیدا کنند.

این خط روز گذشته بطور آزمایشی فعالیت خود را شروع و شهروندان را به مبادی و مقاصد مورد نظر جابجا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه