English

آمادگی تهران برای مقابله با بیماری‌های فصل گرما / از کنترل آب شرب تا نظارت بر استخرها

معاون سیاسی فرماندار تهران با اشاره به شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا تاکید کرد: شهرستان تهران با برگزاری جلسات کارگروه سلامت و در نظر گرفتن تدابیر لازم، آمادگی مقابله با بیماری‌های فصل گرما را دارد.

آمادگی تهران برای مقابله با بیماری‌های فصل گرما / از کنترل آب شرب تا نظارت بر استخرها

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تهران تشکیل شد که محور اصلی آن بیماری‌های روده‌ای ناشی از آب و غذا بود.

وی افزود: در آستانه ورود به فصل تابستان و گرم شدن هوا باید اقداماتی را انجام دهیم تا با اطمینان خاطر از این فصل عبور کنیم چراکه با سهل انگاری در این عرصه شاهد شیوع وبا خواهیم بود و این جلسه به منظور پیشگیری و پیش بینی آینده و شیوع بیماری وبا در شهر تهران برگزار شده است.

معاون فرماندار تهران ادامه داد: دستگاه‌های عضو این کارگروه پس از ارائه گزارش شبکه بهداشت شهرستان، نظرات خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند که در چندین محور تصمیم گیری‌های خوبی انجام شد. در تمامی مصوبات این جلسه بر روی آموزش عمومی تاکید ویژه‌ای شد؛ چرا که قطعا سطح آگاهی‌های مردم در دوره اوج شیوع بیماری می‌تواند به دستگاه‌های متولی کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند. قطعا تمامی آموزش‌ها با محوریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این جلسه بحثنظارت جدی و کنترل آب شرب شهروندان تهرانی به عنوان یکی از مصوبات مورد تاکید قرار گرفت. البته خوشبختانه بر اساس گزارش‌های ارائه شده وضعیت آب شهر تهران در شرایط مطلوبی به سر می‌برد؛ اما باید مراقبت کرد چرا که آبرسانی‌های خصوصی در شهر تهران وجود دارد که باید روی آنها کنترل و نظارت دقیقی اعمال شود.

معاون سیاسی فرماندار تهران، کنترل بر روی استخرها را نیز یکی دیگر از مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهر تهران خواند و افزود: مقرر شد اقدامات لازم در این حوزه صورت گیرد و در خصوص صلاحیت بهداشتی افرادی که متقاضی احداثاستخر در سطح شهرستان تهران هستند استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح اخذ شود.

ناصربخت به کنترل و جمع آوری دست فروشان مواد غذایی درکنار خیابانها به عنوان یکی دیگر از مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: مقرر شده است معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با این دست فروشان برخورد قانونی داشته باشد تا بتوانیم تابستان پیش رو را از حیثکنترل بیماری وبا به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی به نقش رسانه‌ها و آموزش‌های عمومی تاکید کرد و افزود: اگر بتوانیم آموزش و اطلاع رسانی دقیقی به مردم داشته باشیم می‌توانیم در کنترل این بیماری گام موثری برداریم. قطعا با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان می‌توانیم از شبکه موثر مساجد برای آموزش شهروندان استفاده کنیم تا شاهد شیوع این بیماری در فصل گرما نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی