English

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران:

محیط زیست مبنای توسعه مورد تاکید باشد/باید یک مرکز محیط زیستی قدرتمند در مدیریت شهر تهران داشته باشیم

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بر رویکرد محیط زیست به عنوان مبنای توسعه تاکید کرد و گفت: باید یک مرکز محیط زیستی قدرتمند در مدیریت شهر تهران داشته باشیم که مساله محیط زیست را در مجموعه شهر تهران مدیریت کند.

محیط زیست مبنای توسعه مورد تاکید باشد/باید یک مرکز محیط زیستی قدرتمند در مدیریت شهر تهران داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی در بازدید از مرکز مدیریت محیط زیست ضمن تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین گفت: امیدوارم بیش از آنکه درگیر شور و موقعیت عاشورا شویم، درگیر رسیدن به اهدافی باشیم که امام حسین (ع) برای رسیدن به آن جانشان را هدیه دادند و راهشان به عنوان یگ الگوی نمونه در تاریخ بشریت جاودان ماند و عاشورا نمایش صحنه ای باشدکه هدف امام حسین را تبیین کند و بخاطر همین می گوییم "السلام علیک یا ثارالله" سلام بر خون ریخته شده ی خداوند.

وی در ادامه  افزود: حضور من در این جمع به دلیل اهمیت مباحث محیط زیستی است چرا که در حال حاضر مهمترین مساله شهر تهران موضوع محیط زیست و توسعه پایدار محسوب می شود و هیچ موضوعی مهمتر از آن نیست.

معاون توسعه منابع انسانی با ابراز اینکه مساله محیط زیست مساله بخشی نبوده بلکه فرابخشی است، گفت: همه حوزه ها باید رویکرد محیط زیستی داشته باشند مانند حوزه حمل و نقل، فضای سبز حتی حوزه منابع انسانی، فرهنگی و اجتماعی؛ چرا که رویکرد توسعه پایدار، این موضوع را مورد توجه قرار داده است

شیخ در ادامه افزود: باید یک مرکز محیط زیستی قدرتمند در مدیریت شهر تهران داشته باشیم که مساله محیط زیست را در مجموعه شهر تهران مدیریت کند و فراتر از مجموعه وظایف فعلی دنبال کند.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های شهرداری تهران جهت نهادینه ساختن موضوعات محیط زیستی گفت: باید نگاه مکانیکال در سرای محلات تبدیل به نگاه پویا و پربازده گردد و معنویت، اخلاق و سبک زندگی محیط زیستی ترویج داده شود.

معاون توسعه منابع انسانی با تاکید بر اینکه باید در ترویج استفده از انرژی های تجدیدپذیر همانند کشورهای همسایه که در حال پیاده سازی استفاده از انرژی های نو در منازل هستند ماهم سعی در گسترش آن با تمام ظرفیت در سطح شهر تهران برآییم.

وی اظهار کرد: در حوزه منابع انسانی این معاونت آمادگی دارد که با استفاده از سامانه بازار کار داخل نخبگان فعال حوزه محیط زیست در مجموعه شهرداری تهران را به مرکز معرفی نماید.

معاون توسعه منابع انسانی با اشاره به اینکه آموزش رکن اصلی موضوعات محیط زیستی است، پیشنهاد تقویت فعالیت های گروه های مردم نهاد محیط زیستی را در شهرداری تهران جهت نهادینه کردن و آشنایی پرسنل و همراه و همسو کردن آنان در راستای ترویح فرهنگ محیط زیست در خانواده شهرداری تهران من جمله موضوعات تنوع زیستی، انرژی های نو، اصلاح الگوی مصرف و غیره را داد.

شیخ در ادامه افزود: می توان با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی، همکاری های بین المللی، شناسایی استعدادهای داخلی میزان اثر بخشی اقدامات و فعالیت های محیط زیستی را دو چندان کرد.

در ادامه علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار ضمن خیر مقدم به معاون توسعه منابع انسانی با اشاره به اینکه هر چه موضوعات محیط زیست در سطح مدیران ارشد مطرح شود بدون تردید انگیزه کارکنان جهت فعالیت دو چندان می شود، گفت: مطمئنا حمایتها و اعتقاد به موضوع محیط زیست نه تنها باعث ارتقاء شاخص های محیط زیست می شود بلکه می توان  بهترین نتیجه را از مجموعه اقدامات در حوزه مدیریت شهری گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها شاخص توسعه واقعی که منجر به کیفیت زندگی می شود محیط زیست است گفت: امیدورام با توجه به اینکه شعار شهردار تهران شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر است، بتوانیم با حمایتهای همه جانبه مدیران ارشد شهری کیفت زندگی شهروندان شهر را به لحاظ شاخص های محیط زیست ارتقاء دهیم.

لازم به ذکر است در انتهای بازدید معاون توسعه منابع انسانی دیداری با پرسنل مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار به عمل آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی