English

در گفتگو با موج مطرح شد:

ضرورت ایجاد زیر ساخت شهری و فرهنگی در اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در تهران

مجری طرح دوچرخه های اشتراکی، گفت: برای بهره برداری از دوچرخه های اشتراکی در تهران نیاز به زیر ساخت شهری و بسط فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان هستیم.

 ضرورت ایجاد زیر ساخت شهری و فرهنگی در اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در تهران

حسین قاسمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، ضمن تشریح اجرای طرح دوچرخه های اشتراکی در تهران، اظهار کرد: این بیزینس در حوزه اینترنت اشیاء است و در اصطلاح بایت شیرینگ برای استفاده شهروندان در شهر تعبیه می شود و در شهرهای مختلف اجرای می شده و سه سال است که با تکنولوژی جدید هر کسی می تواند صاحب تمام دوچرخه های شهر شود.

وی ادامه داد: افراد می توانند با ثبت نام در اپلیکیشن موبایلی و ریجستر کردن با موبایل خود QR دوچرخه ها را باز کند و از هر نقطه ای به نقطه ای دیگر حرکت کرده و لازم است همه مقررات راهنمایی و رانندگی و مقررات شهری را رعایت کند.

مدیر شرکت بی دود که مجری طرح دوچرخه های اشتراکی است خاطر نشان کرد: گواهینامه دوچرخه برای استفاده از این طرح الزامی نیست چرا که استفاده از دوچرخه در کشور ما از سنین کودکی برای عموم جامعه آموزش داده می شود.

قاسمی همچنین یادآور شد: این تجارت از سال 2014 راه اندازی شده و یکسال بعد عملیاتی شده و در سرعت توسعه آن به قدری بالا بوده که تا یکماه قبل صرفاً یک برند در 217 شهر جهان موفق به راه اندازی دوچرخه های اشتراکی شد.

وی در ادامه به قدرت اجرای طرح دوچرخه اشتراکی پرداخت و گفت: بر اساس این میزان از موفقیت در طرح دوچرخه اشتراکی در جهان تصمیم به راه اندازی این طرح در کشور گرفتیم تا علاوه بر راه اندازی خط تولید دوچرخه در داخل کشور و اشتغالزایی به کاهش آلودگی هوای کلان شهرها و حجم ترافیک تردد وسائط نقلیه کمک کرده باشیم و هزنیه های حمل و نقل را کاهش دهیم و حدود یکسال و نیم بر راه اندازی است طرح در تهران تلاش کردیم.

این کارآفرین کشورمان در بخشی از سخنانش در پاسخ به سابقه نصب گیت های دوچرخه در تهران گفت: سابقه این نوع از دوچرخه های اشتراکی به سال 1995 میلادی بوده و تا چهار سال قبل همه کشورها محکوم به استفاده از این نوع از دوچرخه های عمومی بودند تا زمانیکه اسمارت لاک ها آمدند روند این دوچرخه های اشتراکی به کلی تغییر کرد.

قاسمی از نیاز 250 هزار دوچرخه در فاز اول برای طرح دوچرخه اشتراکی در تهران با راه اندازی کارخانه تولید خبر داد و افزود: قطعات دوچرخه که در داخل تولید می شود و بخش هایی را وارد می کنیم و منطقه به منطقه و خیابان به خیابان و شهر به شهر طرح را توسعه می دهیم و از خیابان های شهید بهشتی، شهید مطهری، بلوار کشاورز و خیابان های آزادی و انقلاب طرح دوچرخه های اشتراکی را اجرایی می کنیم و در این محدوده ها پارکینک ویژه برای دوچرخه های اشتراکی با خط کشی در مکان های مشخص و هماهنگی و همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک تعیین می شود.

وی به پرداخت حق عضویت توسط شهروندان برای استفاده از دوچرخه های اشتراکی اشاره کرد و گفت: این مبلغ به صورت قرض الحسنه است و علاوه بر آن مبلغی برای بیمه راکب و موکب می پردازد و بعد از آن به ازای هر نیم ساعت مبلغی را پرداخت می کند که این هزنیه برای استفاده از یک دقیقه تا 30 دقیقه منظور می شود.

مجری طرح دوچرخه های اشتراکی در تهران تصریح کرد: در صدد توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در بین هموطنان و عموم شهروندان هستیم و شعار ما این است که هوا به قدری بی دود شود که پروانه ها به شهرما بازگردند و نیاز به حمایت رسانه ها داریم و علاوه بر آن زیر ساخت های لازم و مورد نیاز برای تردد دوچرخه سوران تأسیس می شود و تیم تحقیق و توسعه بررسی می کنند که کدام خیابان ها عمودی و افقی برای طرح دوچرخه اشتراکی مناسب تر است و در مرحله نخست مقرر است 100 کیلومتر مسیر تردد دوچرخه در تهران فراهم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه