English

پیام تبریک سید تقی نوربخش به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور پیامی، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

پیام تبریک سید تقی نوربخش به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج، بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور پیامی، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و تمامی آزادخواهان و عدالت طلبان جهان تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است: 

«بِسْمِ‌اللَّـهِ‌الرَّ‌حْمَنِ‌الرَّ‌حِیمِ
وَالْفَجْرِ. وَلَیَالٍ عَشْرٍ. وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ. وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ

در آستانه جشن‌های گرامیداشت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ورود به دهه چهارم استقرار نظام مقدس جمهوری‌اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره‌الشریف)، شهیدان گلگون‌کفن انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و جانبازان و ایثارگران گرانقدری‌که برای حفظ این سرزمین و این انقلاب، از جان خود گذشتند و ضمن ادای احترام به ملت شریف ایران به‌ویژه بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی، فرا رسیدن ایام خاطره‌انگیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام‌الله دهه فجر را از سوی خود و به نیابت از خانواده بزرگ کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی، به رهبر معظم انقلاب و نیز به ملت شریف ایران و تمامی آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

مبارزات مردمی اقشار مختلف جامعه ایران برای سرنگونی رژیم منفور شاهنشاهی، اگرچه از نگاه محققان و کارشناسان معلول عوامل مختلف بوده؛ اما شاید بتوان گفت که تلاش برای تحقق عدالت‌اجتماعی، یکی از ریشه‌های اصلی خروش توده مردم و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ١٣٥٧ و استقرار نظام جمهوری اسلامی بود. اقشار گوناگون مردم به‌ویژه اقشاری که به سبب سیاست‌های نادرست اقتصادی و اجتماعی رژیم شاهنشاهی، در چرخه تکرار نابرابری‌ها و حاکمیت استبداد فردی درمانده بودند، در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی منحصر به فرد داشتند. موضوع تامین معاش و تضمین برخورداری همه آحاد جامعه از خدمات اجتماعی در دوران ناتوانی، بیماری، ‌ ازکارافتادگی و سالمندی و بازنشستگی، از اصول پایه‌ای و مهم دولت جمهوری اسلامی است.

در اصل ٢٩ قانون اساسی نیز که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به‌ عنوان میثاق و خط‌مشی نظام نوپای اسلامی تدوین و تصویب شد، این مسئولیت عمومی مورد توجه جدی قرار گرفت و مستند به روح تعالیم دین مقدس اسلام، برخورداری از تامین‌اجتماعی به‌ صورت بیمه و غیره، حقی همگانی و تحقق آن به‌عنوان تکلیفی بنیادین برای دولت‌ها به رسمیت شناخته شد.

سازمان تامین‌اجتماعی با بیش از هشت دهه دیرینگی و در جایگاه مهم‌ترین، تاثیرگذارترین و پایاترین نهاد اجتماعی کشور، افتخار آن را دارد که در حمایت از نیروهای مولد و ثروت‌آفرین جامعه، با ایفای نقش به عنوان یک ضربه‌گیر اجتماعی، توانسته است در همه فراز و فرودهای اجتماعی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در حد توان و منابع خود  به مهار و تعدیل آسیب‌های احتمالی ناخواسته این تحولات بر معیشت گردانندگان اصلی چرخ‌های اقتصاد کشور، یاری رساند.

براساس بیانیه ماموریت سازمان تامین‌اجتماعی که در چارچوب برنامه راهبردی سازمان تدوین و تصویب شد؛ سازمان تامین‌اجتماعی، یک نهاد عمومی غیردولتی بین‌نسلی، با هویت اجتماعی- اقتصادی و جامع‌ترین و محوری‌ترین ارائه‌دهنده حمایت‌های قانونی مبتنی بر اصول بیمه‌های اجتماعی است. این سازمان که علاوه بر استقلال اداری و مالی، براصل سه‌جانبه‌گرایی به‌معنای مشارکت کارگر، کارفرما و نهاد دولت، اتکاء دارد؛ با اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی و درمانی مبتنی بر محاسبات بیمه‌ای، نقشی اساسی در پشتیبانی از نیروی کار در فرآیند توسعه پایدار کشور، بر اساس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و تعمیق احساس امنیت اجتماعی- اقتصادی بر عهده دارد.  

اینجانب ضمن تبریک مجدد ایام‌الله دهه مبارک فجر، امیدوارم خدمتگزاران نظام در سازمان تامین‌اجتماعی، با حمایت دولت خدمتگزار و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، کماکان توفیق استمرار خدمات ارزشمند خویش به نیروی کار را داشته باشد و هر روز استوارتر و ثابت قدم‌تر در مسیر تحقق اهداف متعالی این انقلاب مردمی و اسلامی، گام برداریم.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه