English

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خبر داد

هفته جهانی مساجد، بهره‌برداری از مسجد «هفتاد و دو تن» میدان آزادی صورت می گیرد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح مسجد هفتاد و دو تن در میدان آزادی خبرداد و گفت: این مسجد فرامنطقه‌ای همزمان با آغاز هفته جهانی مساجد جهت بهره مندی هموطنان مسافر و شهروندان افتتاح می‌شود.

هفته جهانی مساجد، بهره‌برداری از مسجد «هفتاد و دو تن» میدان آزادی صورت می گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی عبدالهی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرداری تهران در راستای سیاست های فرهنگی و مذهبی خود در سال 92 با کارفرمایی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قطعه زمینی را به نیت هفتاد و دو شهید کربلا، اختصاص داد تا در ورودی غربی شهر تهران و در مجاورت پایانه تاکسیرانی آن مسجدی ساخته شود.

وی با اشاره به ساخت مسجد هفتاد و دوتن در یکی از مدخل های وروردی شهر تهران با کارکرد فرامنطقه‌ای افزود: این مسجد در مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی، فرودگاه احداث شده که علاوه بر اقامه نماز های یومیه، برای برگزاری مراسم های ملی و مذهبی و گردهمایی ها نیز به دلیل موقعیت مکانی اهمیت خواهد داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه به لحاظ ملی و مذهبی و قرارگیری در مجاورت میدان آزادی و ورودی غربی شهر تهران به کارگیری فناوری های روز و مصالح مقاوم و متناسب با برج آزادی جهت اجرای نمای ساختمان در دستورکار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت.

وی بیان کرد: از جمله مواردی که در ساخت مسجد هفتاد و دو تن به آن ها توجه شده است این بوده که این پروژه در حریم برج آزادی قرار نداشته باشد و ساختمان آن نیز از حیث مصالح و دیگر شاخصه ها با این برج انطباق داشته باشد و سعی شده این مسجد نماد یک شهر اسلامی باشد.

عبدالهی با بیان اینکه در ساخت مسجد هفتاد و دو تن از فناوری های روز و مصالح مقاوم استفاده شده است، ادامه داد: این پروژه دارای چهار طبقه، دو طبقه زیر زمین و دو طبقه همکف و اول و سطح اشغال حدود 1200 متر مربع است.

وی ظرفیت پذیرش نمازگذار در مسجد هفتاد و دو تن را بالغ بر 650 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ایجاد این مسجد با توجه به موقعیت جغرافیایی آن برای مسافران در حال گذر، موجب تشویق مردم برای خواندن نماز اول وقت می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، قابلیت ارائه خدمات شبانه روزی برای مخاطبان را از دیگر امتیازات پروژه مسجد هفتاد و دو تن برشمرد و خاطرنشان کرد: این مسجد در وروردی شهر تهران در مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی و فرودگاه مهرآباد می تواند کارکردی فرامنطقه‌ای در ارائه خدمات به شهروندان و مسافران داشته باشد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عبدالهی با اشاره به دیگر ویژگی های مسجد هفتاد و دو تن، تاکید کرد: این مسجد براساس معیارهای اسلامی ایرانی ساخته می شود و با توجه به قرار گرفتن آن در مجاورت برج آزادی، معماران این طرح تمام تلاش خود را برای انطباق این پروژه با معماری برج آزادی از حیث رنگ، نوع مصالح و دیگر شاخص‌ها داشته اند، از طرفی کلیت فرم معماری این مسجد بیانی مدرن از معماری سنتی ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه