English

ساماندهی رفیوژ میانی بلوار کشاورز

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 6 از اجرای طرح ساماندهی رفیوژ میانی بلوار کشاورز حدفاصل خیابان های کارگر تا خیابان فلسطین خبر داد.

ساماندهی رفیوژ میانی بلوار کشاورز

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی منطقه 6، سید رامین حسینی نژاد گفت: با توجه به اهمیت بلوار کشاورز و با عنایت به دستور شهردار محترم تهران مبنی بر بهسازی این معبر، عملیات بهسازی بلوار کشاورز صرفاً جهت معابر میانی و مسیر دوچرخه و بدون کوچکترین تغییر در بافت کلی بلوار و با هدف تسهیل در رفت و آمد شهروندان محترم و بهبود منظر شهری در محور مذکور در حال اجرا می باشد.

وی افزود: عملیات بهسازی بلوار کشاورز با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران نسبت به طراحی و ساماندهی معابر رفیوژ میانی و مسیر دوچرخه و همچنین سیستم آبیاری فضای سبز درختان موجود اقدام نموده و عملیات اجرائی از اواسط دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

بلوار کشاورز در زمان گذشته یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران بوده است به طوری که در اواخر روز و روزهای تعطیل، تعداد زیادی از شهروندان از این بلوار به عنوان محل گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌نمودند. در میانه این بلوار نهری روان است که به نهر کرج شهرت داشته است. نهر کرج در واقع رودخانه‌ای بود که از رودخانه  منشعب می‌گردید و به سمت اراضی  بهجت آباد حرکت نموده و از این اراضی به سمت  دارلخلافه تهران  امتداد می‌یافت. آب این نهر برای مقاصد کشاورزی و جهت آب شرب منازل در تهران قدیم استفاده می شد.

بلوار کشاورز از میدان ولیعصر (عج) در شرق آغاز و به خیابان دکتر قریب در غرب ختم می‌شود. طول این بلوار تقریباً 2200 متر می باشد و در طول مسیر خود از شرق به غرب با خیابان فلسطین ،خیابان حجاب ،خیابان وصال شیرازی ، خیابان قدس ، خیابان 16 آذر ، خیابان کارگرو خیابان جمالزاده  تقاطع دارد همچنین ضلع جنوبی پارک لاله  نیز به این بلوار ختم می‌شود.

در حال حاضر عملیات بهسازی رفیوژ میانی  بلوار کشاورز حد فاصل خیابانهای کارگر تا عبداله زاده بطور کامل به اتمام رسیده و با توجه به نصب مبلمان شهری توسط حوزه معاونت محترم امور شهری در حال بهره برداری می باشد.

 لازم به ذکر است پیشرفت فیزیکی پروژه در حدود 80 در صد بوده و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پروژه تا پایان ماه جاری به اتمام خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه