English

انتقاد ایوبی از فساد مالی و اخلاقی یک مدیر سینمایی دولت گذشته

رئیس سازمان سینمایی با نقد عملکرد برخی متولیان سینمایی دولت گذشته گفت: کسانی متاسفانه در ورطه فسادهای مالی و اخلاقی افتادند که پیوسته از مفاهیم ارزشمند و دین هزینه کردند و کار را بر مدیران متدین و ارزش‎گرای واقعی سخت کردند.

انتقاد ایوبی از فساد مالی و اخلاقی یک مدیر سینمایی دولت گذشته
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی دولت، رییس سازمان سینمایی به مساله انتشار فیش‌های حقوقی واکنش نشان داده و آن را یک «جنگ روانی انتخاباتی» توصیف کرده که به منظور کند کردن حرکت دولت طراحی شده است. اما او باز هم به نکاتی درباره مدیریت سابق سازمان سینمایی اشاره کرده و به تخلفاتی اشاره کرده که باعث«ناپدید شدن ۳۶ ساعته» یکی از مدیران سینمایی پیشین شده و صحبت از «فسادهای مالی و اخلاقی» کرده که می‌تواند واکنش‌های جدیدی را باعثشود.
حجت‌الله ایوبی با تاکید بر لزوم شفاف‎سازی در دستگاه‎های اجرایی و نهادهای عمومی، اصلاح ساختارها مبنی بر حذف رانت و ایجاد سیستم‎های فرایندی شفاف و پاسخگو را رویکرد مهم سیاست‎های مدیریت او در دوره جدید اعلام می‌کند. او می‎گوید او و مدیرانش تلاش کردند در دام جنگ زرگری کسانی که دوست دارند آرامش سینما را از بین ببرند نیفتند. او با بیان این که در سازمان‎های دولتی ارقام فیش‎های حقوقی کاملا مشخص است و انتشار فیش‎های حقوقی هیچ چیز را روشن نمی‎کند، گفته است: «به غیر از مواردی که از قانون نظام پرداخت هماهنگ، مستثنی شده‎اند امکان تخلف وجود ندارد و آن چیزی که مهم است و زمینه سوء استفاده را فراهم می‎کند، پرداخت‎های غیرقانونی و پاداش‎های نامتعارف است که باید بررسی شود. دیوان محاسبات در تمام سازمان‎ها نماینده دارد، سازمان بازرسی نظارت می‎کند و پرداخت‎ها را بررسی می‎کنند، حتی آقای وزیر هم نمی‎تواند حقوق امثال بنده را بیشتر از آن چیزی که در قانون مشخص شده است افزایش دهد؛ من عضو هیات علمی هستم، پایه حقوقم را از دانشگاه می‎گیرم و مابقی را وزارت ارشاد پرداخت می‎کند.» رئیس سازمان سینمایی در ادامه درباره نیت کسانی که مساله فیش‌های حقوقی را مطرح کرده‌اند توضیح داده است: «من معتقدم اصل ماجرای فیش‎گیت یک جنگ روانی انتخاباتی برای کند کردن شتاب حرکت دولت و ایجاد جو سوءتفاهم بر علیه دولت بود. دستور صریح مقام معظم رهبری و برخورد صادقانه رئیس محترم جمهوری به نظرم اتفاق خوب و مثبت این رویداد بود. ضمن اینکه مدیران فعلی براساس روندها و مقرراتی که از دولت‎های پیش برجای مانده این پرداخت‎ها را انجام داده‎اند. پس باید به جای متهم کردن افراد و مدیران روندها را اصلاح کرد. و البته در اصلاح مقررات باید عدالت را رعایت کرد. به هر حال مدیر متخصص و شایسته و با تجربه هم طبیعی است که باید زندگی‎اش مطابق شئوناتش تامین شود. اگر بنا بر شایسته سالاری است هزینه این شایسته سالاری هم باید با عدالت و انصاف پرداخته شود. در غیر این صورت دولت از مدیران توانا تهی خواهد شد.» ایوبی با تاکید بر اینکه باید روندها اصلاح شود گفت: «من از اینکه در جریان این فیش‎بازار سیاسی، نام برخی افراد دست‎کم در حوزه سینمایی بر سر زبان‎ها افتاد به هیچ وجه راضی نیستم و امیدوارم این ماجرا به سرعت خاتمه یابد.» اما رییس سازمان سینمایی برای اولین بار به «ناپدید شدن ۳۶ ساعته» یکی از معاون‎های سازمان سینمایی در دوره قبلی اشاره کرده و گفته است: «مجموعه‌ای از رخدادهای تلخ در دوره گذشته که من نمی‎خواهم بدان ورود کنم دیوار اعتماد بین اهالی سینما و مدیریت نظام را به کلی فروریخت. کسانی متاسفانه در ورطه فسادهای مالی و اخلاقی افتادند که پیوسته از مفاهیم ارزشمند و دین هزینه کردند و کار را بر مدیران متدین و ارزش‎گرای واقعی سخت کردند. اصول‎گرایان و انقلابی‎های متدین واقعا باید مدعیان اصلی این مدیران باشند. آنها به نام انقلاب و ارزش‎ها آمدند و این همه رویدادهای تلخ را رقم زدند.» به نظر می‌رسد منظور ایوبی اتفاق‌هایی است که در دوران مدیریت جواد شمقدری برای معاون وقت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی رخ داد و شایعه‌هایی که درباره تخلفات این مدیر وجود داشت و بر اساس شایعات، آن مدیر به مدت سه روز بازداشت شده بود. ایوبی همچنین گفته است: «من همچنان معتقدم که ماجرای فیش‎ها عملیات ایذایی، رد گم‎کنی و کاملا سیاسی بود و امیدوارم دومینوی مچ‎گیری به گونه ای نباشد که اعتماد مردم را از کلیت نظام سلب کند.»
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه