English

نمایش ۶ فیلم از «پدر انیمیشن ایران» در موزه هنرهای معاصر تهران

​۶ فیلم از نورالدین زرین کلک در هفته فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز سه شنبه ۱ تیر در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

نمایش ۶ فیلم از «پدر انیمیشن ایران» در موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش خبرگزاری موج، در دومین روز از نمایش منتخبی از فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز سه شنبه اول تیر ساعت ۵ بعدازظهر فیلم های «زمین بازی بابوش»(۱۳۵۰)، «چشم تنگ دنیادار»(۱۳۶۱)، «امیر حمزه»(۱۳۵۶)، «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه»(۱۳۵۴)، «تداعی»(۱۳۵۲) و «اتل متل توتوله»(۱۳۵۲) از نورالدین زرین کلک در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

نورالدین زرین کلک متولد ۱۳۱۶ و از نسلی است که هنر مدرن را در دهه های سی، چهل و پنجاه شمسی شکل دادند. وی برای جامعه انیمیشن ایران چهره ای شناخته شده است. زندگی هنری، انواع فعالیت های او در حیطه نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک و البته انیمیشن بر جامعه هنری پوشیده نیست و سال ها همکاری و عضویت و ریاستش در هیات مدیره آسیفای بین المللی و عنوان «پدر انیمیشن ایران» او را از معرفی بی نیاز می کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم های کانون به صورت رایگان و آزاد، تا روز ۱۰ تیرماه(ساعت ۵ بعداز ظهر) به غیر از جمعه ۴ و دوشنبه ۷ تیر به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه