English

«زندگی من به عنوان یک کدو» اول شد

انیمیشن «زندگی من به عنوان یک کدو» جایزه اصلی جشنواره انسی را از آن خود کرد.

«زندگی من به عنوان یک کدو» اول شد

به گزارش خبرگزاری موج، «زندگی من به عنوان یک کدو» انیمیشن استاپ موشن فرانسوی ساخته کلود باراس پس از اکران موفق در جشنواره کن، اکنون موفق شده یکی از معتبرترین جوایز انیمیشن جهان را از آن خود کند.

این انیمیشن در چهلمین دوره جشنواره انسی جایزه مخاطبان و جایزه کریستال بهترین انیمیشن بلند را به خانه برد.

سلین اسکیاما فیلمنامه‌نویس / کارگردان، فیلمنامه این انیمیشن را با اقتباس از رمانی به نام «کدو» که درباره یک بچه یتیم است که سعی می‌کند تا در یک خانه گروهی زندگی کند، نوشته است.

این فیلم که تولید مستقل است، موفق شده تا امتیاز نمایش خود را به بیشتر مناطق مهم جهان به فروش برساند.

«دختر بدون دست» اولین فیلم بلند سباستیان لودنباخ نیز جایزه هیات داوران را از آن خود کرد. این فیلم انیمیشن بر مبنای داستانی از برادران گریم ساخته شده است و به سبک انیمیشن مینیمال و با تاثیر از خطاطی چینی ساخته شده و داستان فردی را روایت می‌کند که دخترش را به شیطان می‌فروشد، اما دختر با ذات ناب وجودش از همه خطرات حفظ می‌شود.

در بخش رقابتی امسال جشنواره انسی ۹ انیمیشن بلند با هم رقابت داشتند که «اسب‌های پنجره» ساخته آن ماری فلمینگ، «آجیل!» ساخته پنی لین و «ایستگاه سئول» ساخته سانگ - هو یئون از جمله آنها بودند.

در بخش تلویزیونی انییمشن دانمارکی - بریتانیایی «لیلی، لیلی عشاق غذاست» سیری ملکیور برنه جایزه هیات داوران در بخش بهترین سریال شد و «بازگشت به مدرسه» ساخته استفانی آبیه و ونسان پاتار جایزه گروه داوران را برای بهترین فیلم تلویزیونی برد.

جایزه کریستال بهترین تولید تلویزیونی نیز به فیلم نیم ساعته جرون جاسپارت و دانیل اسنادون با عنوان «مرد چوبی» رسید که اقتباسی از کتاب جولیا دونالدسون و محصول بریتانیا بود.

«رنگ‌های ایندرا اسپروژ» جایزه گروه داوری را برای بهترین فیلم سفارشی در کنار «عشق مدرن - یک بوسه، به تعویق افتاده» از موت کلکتیو برد.

دیدیه برونر استاد انیمیشن فرانسوی نیز که خالق آثاری چون «ارنست و سلستین» است جایزه افتخاری این دوره انسی را دریافت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه