English

باران کوثری: تهیه‌‌کنندگی نمایش «دوشس مَلفی» یک استثناست / آغاز اجرا از روز ملی سینما!

باران کوثری از آغاز اجرای نمایش «دوشس مَلفی» همزمان با روز ملی سینما خبر داد و تصریح کرد: تهیه کنندگی، هدف من در عرصه تئاتر نیست و کار محمد رضایی راد یک استثناء بود.

باران کوثری: تهیه‌‌کنندگی نمایش «دوشس مَلفی» یک استثناست / آغاز اجرا از روز ملی سینما!

باران کوثری در گفت‌‌وگو با سارا کنعانی خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه چرا تهیه کنندگی نمایش «دوشس مَلفی» را پذیرفته بیان داشت: طبیعتا اگر هر کسی غیر از آقای رضایی‌راد کارگردانی اثر را بر عهده داشت، به سمت این کار نمی‌رفتم و این فقط یک استثناء بود. او در ادامه تأکید کرد: «دوشس مَلفی» نمایشی از گروه خودمان یعنی «گروه تئاتر خانه» است و دلم می‌خواست خودمان تهیه‌اش کنیم. در حقیقت کار من نیست، کار گروه ماست. ما از بیست و یک شهریور سال جاری، در سالن تئاتر مستقل تهران اجرای خود را شروع می‌کنیم و من از همه علاقمندان دعوت می‌کنم به تماشای این اثر بنشینند.

میلاد رحیمی، میلاد شجره، فربد فرهنگ، سیما مبارک‌شاهی و باران کوثری از بازیگران این نمایش هستند. بازنویسی این متن بر اساس ترجمه ناهید قادری را نغمه ثمینی و محمد رضایی‌راد انجام داده‌اند. سمانه حسینی طراح لباس، معین رضایی‌راد آهنگساز و محسن قرایی به‌عنوان مجری طرح از دیگر عوامل این نمایش هستند. نوشین جعفری نیز از این نمایش عکاسی می‌کند. نمایشنامه «دوشس مَلفی» متعلق به قرن هفدهم انگلستان است و یکی از مهم‌ترین نمایش‌های عصر الیزابتی است. اساس این نمایش واقعه‌ای تاریخی در ایتالیای قرن پانزدهم است، اما جان وبستر با نمایش خود فراتر از این واقعه تاریخی، تحلیلی عمیق از سویه‌های پنهان و تاریک نهاد بشری به دست داده، که از مرز زمان و مکان در می‌گذرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی