English

سوالات و ابهامات نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی پاسخ داده شد

رئیس کمیته اجرایی برجام با بیان اینکه نمایندگان سوالات و ابهاماتی را در خصوص برجام مطرح کردند که توضیحات لازم به آنها ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعباس عراقچی در جمع خبرنگاران، در خصوص حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: وزارت خارجه موظف است که هر ۳ ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش بدهد.

معاون وزیر امور خارجه بیان کرد: ما در طول ۶ ماه گذشته دو بار این کار را کرده‌ایم و آخرین بار موعد ارائه گزارش ۲۶ تیر ماه گذشته بود که دقیقا سر ۳ ماه گزارش خود را ارائه دادیم.
رئیس کمیته اجرایی برجام ادامه داد: گزارش مکتوبی در ۴۱ صفحه ارائه شده که گشایش‌ها، مشکلات، موانع و بدعهدی‌هایی که صورت گرفته را به صورت ریز و مشروح خدمت کمیسیون ارائه دادیم.
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران متذکر شد: امروز اعضای کمیسیون دعوت کرده بودند تا در خصوص آن گزارش توضیحات بیشتری ارائه شود.
عراقچی گفت: سوالات و ابهاماتی را نمایندگان داشتند که در این جلسه مطرح کردند و توضیحاتی داده شد. فکر می‌کنم جلسه بسیار خوب و مثبتی بود از این جهت که در آرامش کامل ابهاماتی که وجود داشت مطرح شد و ما پاسخ دادیم.
وی افزود: در همه حوزه‌ها به خصوص هسته‌ ای و تحریم‌ها نمایندگان سوالاتی را مطرح کردند. هر کدام از این حوزه‌ها یک مقوله بسیار بزرگ هستند.
معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: در همه اینها چه تحریم‌ها و چه هسته‌ای سوالاتی بود که پاسخ‌هایی را دادیم. در بعضی از موارد توصیه شد که مسئولین مربوطه از بانک کشاورزی، وزارت اقتصاد و سازمان انرژی اتمی دعوت شوند که کمیسیون امنیت نیز قصد دارد این کار را انجام دهد.
عراقچی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز موظف است که هر ۶ ماه یک بار به صحن عمومی گزارش بدهد و دوستان عضو این کمیسیون نیز در حال تدارک گزارش برای ارائه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستند.
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: ما نیز آمادگی داریم تا همه جوره کنیم و اطلاعات لازم را به خدمت آنها بدهیم تا گزارش کاملی را برای استحضار ملت ایران به صحن عمومی ارائه بدهند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه