English

زوایای پنهان IPC مشخص شود / دستور ویژه لاریجانی برای بررسی قراردادهای نفتی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: قراردهای نفتی جدید برخی زوایای پنهان دارد که باید روشن شود و بر اساس دستور لاریجانی چارچوب این قراردادها در کمیسیون در حال بررسی است.

اسدالله قره‌خانی در گفت وگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج از دستور لاریجانی برای بررسی قراردادهای نفتی خبر داد و افزود: رییس مجلس در صحن‌‎علنی گفته بود قراردادهای نفتی نیازی به تصویب در مجلس ندارد اما درباره IPC نگرانی‌هایی وجود دارد و کمیسیون انرژی مجلس نقش نظارتی خود را ایفا می‌کند.

وی افزود: لاریجانی چارچوب‌هایی برای این قراردادها تعیین کرد چون در این قراردادها نگرانی‌هایی درباره چگونگی انتقال تکنولوژی، برداشت صیانتی از مخازن نفت، انطباق قراردادها با قوانین بالادستی اعم از قراردادهای بهبود مستمر فضای کسب و کار، جذب سرمایه‌گذار خارجی، قوانین رفع موانع تولید و قانون اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: طبق توصیه رییس مجلس به نمایندگان در جلسه کمیسیون انرژی با وزیر نفت و معاونین وی این موضوعات مطرح و مقرر شد تا آخرین نسخه از این قراردادهای نفتی برای بررسی چارچوب‌های ذکر شده به کمیسیون ارسال شود.

قره‌خانی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه بررسی قراردادهای جدید نفتی نیز تمامی این موارد را بررسی می‌کند و بعد از بررسی‌ها و گرفتن نقطه نظرات منتقدین با وزیر جلسه می‌گذاریم و نظرات را ارائه می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در موضوع قراردادهای نفتی موضوع منافع و مصالح کلان در میان است، طرح برداشت صیانتی، تعهد طرفین، حجم سرمایه گذاری، دوره بازپرداخت و آموزش نیروها و مواردی از این قبیل باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و مجلس بعد از بررسی این موارد، نظر خود را ارائه می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی ادامه داد: قراردهای نفتی جدید برخی زوایای پنهان دارد که باید روشن و سپس نظر مجلس ارایه شود؛ در حال حاضر چهارچوب این قرارداد تا تعریف مدلی برای آنها در حال بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه