English

حضور پر رنگ فرزندان ایران مقابل رقبای نامی در «نبرد ارتش‌ها»

مسابقات ارتش های جهان چند روزی است با حضور ۱۹ کشور جهان در روسیه آغاز به کار کرده و جمهوری اسلامی ایران هم برای نخستین بار در این مسابقات حضور یافته است.

به گزارش خبرگزاری موج،مسابقات ارتش های جهان چند روزی است با حضور ۱۹ کشور جهان در روسیه آغاز به کار کرده و جمهوری اسلامی ایران نیز با هفت تیم در هفت رشته مختلف برای نخستین بار در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

با ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، هفت تیم از جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۲۰۴ نفر از نیروهای زبده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در این مسابقات شرکت کرده اند. برابر اعلام دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این نیروها در مدت ۶ ماه اردوهای شبانه روزی آمادگی های لازم را برای شرکت در این مسابقات کسب کرده اند و در هفت رشته تانک بیاتلون، غواصی، تک تیراندازی، عملیات هوابرد، عملیات دریایی، حمله سوواروف و عملیات کوهستان در این مسابقات شرکت خواهند کرد. در روند برگزاری این مسابقات نیروهای هوابرد شرکت کننده از کشورمان پس از حضور در روسیه در کنار نیروهای این کشور و سایر شرکت کنندگان به تمرینات چتربازی و پرش از هلیکوپتر Mi - ۸ پرداختند. در رشته تیراندازی نیز کشورمان با زیمباوه، یونان و هند هم گروه بود و همچنین در رشته تانک بیاتلون جمهوری اسلامی ایران با صربستان، بلاروس و قزاقستان هم گروه است. مهم ترین رشته این مسابقات تانک بیاتلون است که به دو صورت رقابت تکی و گروهی انجام خواهد شد؛ در این مسابقه تانک ها که همگی از نوع ۷۲T روسی هستند و باید از مسیرهای دشوار آبی - خاکی و همچنین از موانع مختلف که برای آنها تعبیه شده عبور کنند و در حین حرکت نیز به سمت اهداف شلیک کنند. دررشته حمله سوواروف نیز کشورمان در کنار روسیه، چین، ونزوئلا و قزاقستان به رقابت خواهد پرداخت؛ در حمله سوواروف خدمه نفربر که شامل ۳ نفر می‌شوند باید با نفربر خود که از نوع ۱ BMP است، از موانع آبی و خاکی عبور کنند. در مرحله گروهی این رشته نیروهای کشورمان تا کنون کشورمان نتایج قابل ملاحظه ای به دست آورده اند.آنچه که تا کنون در این مسابقات و دوره های گذشته آن دیده شده سطح بالای برگزاری و تنوع رشته های آن است که می توان گفت تقریبا برای تمامی رسته ها و تخصص های یک ارتش حرفه ای فضای رقابت و محک زدن توانایی ها وجود دارد. گذشته از هر نتیجه ای که در پایان این مسابقات برای تیم شرکت کننده از جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد، نفس حضور در چنین میادینی برای نیروهای مسلح کشورمان می تواند سازنده باشد تا نقاط ضعف مشخص و برطرف شوند، از این رو شرکت در چنین مسابقاتی و همچنین برگزاری رزمایش های مشترک با کشورهای دوست می تواند به روند آموزش و علم اندوزی نیروهای مسلح کمک شایانی کند. به گفته یکی از مسئولان تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات نظامی روسیه، کشورمان در مسابقات بین المللی Gunsmith Master که سال آینده میلادی در روسیه برگزار می‌شود نیز، شرکت خواهد کرد. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد لزوم توجه بیشتر به تجهیزات و امکانات نیروها است که ارتقاء آن برای ارتشی حرفه ای و یک واحد زبده واکنش سریع اجتناب‌ناپذیر است؛ امری که به نظر می رسد با توجه به تجربیات نوینی که در مقابله با گروه های تکفیری کسب شده، ضرورت آن برای فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح به خوبی نمایان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه