English

مجوز انتشار نشریه «یا لثارات» نشانگر قدرت قوه‌قضاییه نیست

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید در اخطار قانون اساسی گفت: ظاهرا روند کارقوه‌قضاییه تغییر کرده و به نشریه‌ توقیف شده از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، ‌ اجازه انتشار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مصطفی کواکبیان در جلسه‌علنی(چهارشنبه ۲۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۲۴ گفت: روال کار نظارت بر مطبوعات این بود که اگر به روزنامه یا نشریه‌ای تذکر می داد و توقیف نمی شد، قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کرد تا آن نشریه توقیف شود.

وی با بیان اینکه ما موافق توقیف هیچ نشریه‌ای نیستیم، ادامه داد: ظاهرا روند کارقوه‌قضاییه تغییر کرده است و به نشریه‌ای که هیات نظارت بر مطبوعات آن را توقیف کرده، ‌ اجازه انتشار داده است اما بر اساس قانون باید از هیأت نظارت بر مطبوعات که شامل ۷ نفر از دستگاه های مختلف کشور است، می خواست که اجازه انتشار صادر کند.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید مطرح کرد: این اقدام، قدرت قوه قضائیه را اثبات نمی کند بلکه ضعف هیأت نظارت بر مطبوعات را نشان می دهد لذا لازم است هیأت رئیسه مجلس، وظیفه قانونی قوه قضائیه را به این نهاد خاطرنشان کند.

نشریه یا لثارات اوایل مرداد ماه امسال، به دلیل انتشار مطلبی درباره جشن حافظ و پوشش هنرمندان توقیف و پرونده این نشریه به دادگاه ارجاع شد که با وجود توقیف، این نشریه همچنان در حال فعالیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه