English

جهاد دانشگاهی توانسته توانمندی‌های ارزشمندی را به دست آورد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستاوردهای مراکز تحقیقاتی و علمی کشور خاطرنشان کرد: نیروی دریایی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود به دانسته‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیاز دارد.

جهاد دانشگاهی توانسته توانمندی‌های ارزشمندی را به دست آورد

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم بازدید از مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه نیروی دریایی راهبردی نیرویی تجهیزات محور است و در صورت در اختیار داشتن تجهیزات مناسب می‌تواند در آب‌های دنیا دریانوردی کند و قدرت خود را به نمایش بگذارد، خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه اتکا به داخل در ساخت و تأمین تجهیزات مورد نیاز نیروی دریایی، همواره بازدیدهایی از مراکز علمی، صنعتی و دانشگاهی داریم.

وی اظهار کرد: در جریان بازدید از این مراکز با توانمندی‌های آنها آشنا می‌شویم تا بتوانیم از این توانمندی‌ها در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز خود استفاده نماییم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تجهیزات و فناوری‌های موجود در مرکز تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی، گفت: در جریان بازدید امروز از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با توانمندی‌های این نهاد علمی آشنا شدیم و مشاهده کردیم که جهاد دانشگاهی توانسته است توانمندی‌های ارزشمندی را به دست آورد.

سیاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم خودکفایی کشور و نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در این زمینه، خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای جهاد دانشگاهی تأکید کرده‌اند، این نهاد باید بکوشد تا در جهت خودکفایی علمی و تأمین تجهیزات مورد نیاز کشور روی پای خود بایستد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین به همکاری‌ها و تعاملات این نیرو با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور اشاره و اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر با برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در انجام پروژه‌هایی در حال همکاری هستیم اما با توجه به اینکه برای تأمین تجهیزات مورد نظر خود نیاز به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی داریم، امیدواریم بتوانیم از توانمندی‌های این مراکز بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

سیاری در پایان با تأکید بر اینکه نباید در تأمین تجهیزات نگاهمان به خارج باشد، ‌ گفت: تاکنون توانسته‌ایم که از ظرفیت‌های دانش بومی استفاده‌های بسیاری کنیم و در داخل تمام تجهیزات مورد نیاز خود را بسازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه