English

برخی عناصر داعش از قصرشیرین و نفت‌شهر جذب شدند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: باید از دشمنی که از در دوستی و صلح آمده پرهیز کرده و احتیاط کرد و به هیچ وجه نباید در مورد آن خوش گمان بود.

برخی عناصر داعش از قصرشیرین و نفت‌شهر جذب شدند

به گزارش خبرگزاری موج، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی در همایش «جنگ ترکیبی» که صبح امروز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار داشت: طبق روایات، باید از دشمنی که از در دوستی و صلح آمده پرهیز کرده احتیاط کرد و به هیچ وجه نباید در مورد آن خوش گمان بود. پوردستان تصریح کرد: وقتی دشمن ادعای دوستی می‌کند، باید بیشتر از او واهمه داشت.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، ایران از مهمترین اقمار امریکا بود و هرگاه امریکا می‌خواست به کشوری فشار بیاورد، از طریق ایران جلوی صادرات نفت او از تنگه هرمز می‌گرفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نگرانی اصلی امریکایی ها از انقلاب اسلامی حرفهای تازه ای بود که با خود آورده بود مانند استقلال، آزادی و ولایت فقیه و می‌دانستند این ادبیات در مرزهای ایران محصور نمی‌ماند. پوردستان تاکید کرد: رفتار آمریکا با ما رفتار مقابله ای نبود، بلکه حرکتی براندازانه بود. وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم، امریکایی ها برای مقابله با کشورها عملیات قاطع و سریع را در دستور کار قرار دادند که لازمه آن، جنگ ترکیبی است و در برابر انقلاب اسلامی هم همین کار را کردند و از طریق تهاجم نظامی و محاصره اقتصادی و منزوی سازی و… یک جنگ هیبریدی تمام عیار علیه ما داشتند. فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: آمریکا تمام تلاش خود را کرد تا از شکل گیری قطب قدرت اسلام جلوگیری کند و داستان ساختگی ۱۱ سپتامبر را به راه انداخت.

پوردستان با بیان اینکه ما بای در حوزه جنگ ترکیبی، تهدید را تمام و کمال شناسایی کنیم، از لزوم حرکت به سمت ادبیات مشترک در جنگ ناهمطراز سخن گفت و اظهار داشت: پیش بینی امکانات و تجهیزات مناسب برای برخورد با تهدید باید صورت گیرد؛ چراکه ما عملا درگیر جنگ ترکیبی هستیم و وظیفه داریم مناسب با این تهدیدات، توانمندی خود را نیز ارتقا دهیم.

وی یکی از تهدیدات را گروه های تکفیری و داعش دانست و گفت: اینها تعدادی از عناصر خود را در قصر شیرین و نفت شهر جذب کردند و ۲ نفر از تیمی که اخیرا توسط نیروهای ما در غرب زدند، از همین ها بودند که هم آموزش دیده بودند و هم جلیقه انتحاری داشتند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه هنوز ردپای داعش در استان دیالی عراق دیده می شود، افزود: داعش به افغانستان و نزدیکی مرز پاکستان آمده و برای ضربه زدن به ما برنامه دارد. پوردستان تصریح کرد: دشمن ما را تحریم و در زمان ریاست جمهوری اوباما حلقه های تحریم را تنگ‌تر کرد؛ چراکه تحریم می‌تواند کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی