English

الفبای اقتصاد مقاومتی سپردن امور اقتصادی به مردم است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: الفبای اقتصاد مقاومتی سپردن امور اقتصادی به مردم است.

الفبای اقتصاد مقاومتی سپردن امور اقتصادی به مردم است

به گزارش خبرگزاری موج، نشست پژوهشگران و کارکنان مرکز پژوهش‌های مجلس با کاظم جلالی و همچنین تکریم و معارفه جمعی از معاونان و مدیران مرکز عصر امروز(سه‌شنبه ۵ مرداد ماه) برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به اهداف عملکردی مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: در این مرکز به دنبال آن هستیم تا در فضایی معنوی، علمی و پژوهشی و با صمیمیت کارها را در جهت تقنین کارآمدتر پیش ببریم.
وی با اشاره به آغاز به کار نمایندگان جدید در مجلس دهم، تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس توان کارشناسی مطلوبی دارند ‌و باید زمینه بهره‌مندی از این ظرفیت ارزشمند استفاده کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر مرکز و مجلس به ویژه کمیسیون‌های تخصصی، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در ابتدای مجلس دهم استراتژی این مجلس را تهیه کرد و طی جلساتی که با چند کمیسیون داشتیم و نشست‌هایی که در آینده‌ای نزدیک با سایر کمیسیون‌ها داریم باید نقشه راه و استراتژی مورد نیاز کمیسیون‌ها در طول ۴ سال آتی را تکمیل نماییم.
وی ادامه داد: ۴ سال دوره‌های مدیریت به سرعت گذرا هستند و باید با برنامه‌ریزی از دچار شدن به روزمرگی در طول این دوره‌ها جلوگیری کنیم.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید براینکه قانونگذاری نیازمند تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس است، گفت: اگر دولت‌ها در ابتدای راه با مجالس در امر قانون‌نویسی همکاری کنند، در اجرا بهتر عمل خواهند کرد.
وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس باید براساس اولویت‌های اساسی کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کارهای کارشناسی و پژوهشی خود را به پیش ببرد.
جلالی با تاکید بر اهمیت تعامل مرکز پژوهش‌ها با مراکز علمی و پژوهشی، یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای وظایف خود در حوزه‌ تقنینی به دنبال همکاری بیشتر با مراکز پژوهشی و استفاده از توان کارشناسی و همچنین انجمن‌های علمی کشور است.
وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از توان کارشناسی خود به دنبال قانونگذاری کارآمدتر و ارائه گزارش‌های کیفی در حوزه‌های مختلف است.
کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: باید با توان حداکثری در جهت پیشبرد امور به صورت مجاهدانه تلاش کنیم.
وی با یادآوری نامگذاری سال ۹۵ به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی گام بزرگی در مسیر توسعه کشور است اما باید در این مسیر از شعارزدگی دوری گزید و اقداماتی عملگرایانه انجام داد.
جلالی در پایان تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند تعامل تمامی دستگاه‌های، مسئولان و مردم دانست و گفت: سپردن امور اقتصادی به مردم، الفبای اقتصاد مقاومتی است.
شایان ذکر است در این مراسم از زحمات و تلاش‌های علی ورامینی معاون اجرایی، اسدالله افشون مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و بین‌الملل، محمدرضا محمدخانی معاون پژوهش‌های تولیدی - زیربنایی و جمعی دیگر از مدیران تقدیر شد و با حکم دکتر جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، محمدرضا مصلحی به عنوان سرپرست معاونت اجرایی، محمدحسن معادی رودسری به عنوان سرپرست معاونت پژوهش‌های تولیدی - زیربنایی و مهدی مهدویان‌صدر به عنوان سرپرست اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و بین‌الملل منصوب شدند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه