English

دیوان محاسبات سیاست ترمزگونه نداشته باشد / تاکید بر برخورد شجاعانه با متخلفان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دیوان محاسبات باید شجاعانه با مدیران، بخصوص مدیران متخلف برخورد کند اما نباید خصلت شجاعت را از آنها بگیرد.

دیوان محاسبات سیاست ترمزگونه نداشته باشد / تاکید بر برخورد شجاعانه با متخلفان

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی امروز(دوشنبه ۴ مرداد ماه) در آیین تکریم و معارفه رییس و دادستان دیوان محاسبات کشور با تشکر از امین حسین رحیمی رییس سابق دیوان محاسبات به عنوان قاضی شجاع و امین و به دلیل داشتن روحیه صادقانه گفت: آقای رحیمی با داشتن روحیه‌ای صادقانه و شجاع در ۴ سال گذشته با انصاف عمل کرده‌ و سابقه نیکو از خود به جا گذاشته‌ است که امید می رود نکات مطرح وی در آینده هم مورد توجه قرار بگیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیوان محاسبات نهاد مورد اعتماد برای حسابرسی مالی کشور است، گفت: دیوان محاسبات باید این ویژگی را در خود نگه داشته و توسعه دهد هر چند ممکن است در فراز و فرودها این نهاد با اشکالاتی مواجه شده باشد اما مسیر تکاملی را باید در دیوان محاسبات شاهد باشیم.

وی افزود: وقوف به حساب ها تا جای ممکن باید به روز شود، گزارش ها نیز اگر به روز و بهنگام باشد در مجلس به موقع رسیدگی و با تخلفات برخورد می شود. در واقع اطلاع مجلس از مسائل وقتی خاصیت دارد که صاحب منصب هنوز در جایگاه خود قرار دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اطلاع رسانی و گزارش دهی بهنگام به مجلس ارائه شود، به تبع آن سرعت کیفیت و التزام بخشی افزایش می یابد، همانگونه که گزارش بهنگام تفریق بودجه سال اخیر برای مجلس مفید واقع شد.

رییس مجلس شورای اسلامی بر عملیاتی شدن سیستم برخط در دیوان محاسبات تاکید کرد و گفت: عملیاتی شدن سیستم برخط سبب تسلط دیوان محاسبات بر حساب ها می شود.

لاریجانی یادآور شد: دیوان محاسبات برای پرداختن به سیاست استراتژی خود باید پیشگیری از جرم را جهت کاهش تخلف در پیش گیرد. در واقع اقدامات باید به گونه ای باشد که تخلف صورت نگیرد.

وی آموزش مدیران در این زمینه اقدامی موثر دانست و خواستار پیگیری این موضوع شد.

لار یجانی یادآور شد: در سال های اخیر تخلفات فراوانی به دلیل ندانستن های مدیران روی داده که این نقص با آموزش به آنان جبران می شود.

رییس قوه مقننه افزود: اگر سیستم برخط عملیاتی شود، بزنگاه می توان مدیران بخصوص مدیران مالی را آگاه کرد، در حقیقت با پیشگیری از امور دیوانی کشور می توان صیانت کرد.

وی با تاکید بر برخورد با تخلفاتی که عامداً و عاملاً انجام می شود، گفت: اطلاع رسانی تخلفات نیز موثر است، اما برخورد دقیق و بهنگام مهمتر خواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه موارد مذکور در توسعه کشور نقش دارد، تصریح کرد: با توجه به گرفتاری های فعلی کشور و مسائل پیچیده ای مانند بیکاری، دیوان محاسبات نباید سیاست ترمزگونه داشته باشد. در واقع ضمن آنکه شجاعانه با مدیران و بخصوص مدیران متخلف باید برخورد کند، نباید خصلت شجاعت را از آنها بگیرد، چرا که کارها و مسائل کشور با گام های بلند و شجاعانه امکانپذیر است.

رییس مجلس شورای اسلامی با توصیه به سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور از این دو نهاد خواست تا با برخورد با متخلفان و پیشگیری از تخلف، به مدیران انرژی ببخشند که با شجاعت در کشور کار کنند.

وی ادامه داد: در واقع سیاست مجلس این است که روند توسعه را شتاب بخشد که بخشی مبارزه با فساد و بخشی دیگر حمایت از مدیران لایق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی