English

شهروندان روس خود را مهیای جنگ احتمالی با ناتو می‌کنند

برخی منابع رسانه‌ای از پیش بینی وقوع نبرد بین روسیه و ناتو در آینده و تمهیدات اهالی روسیه در زمینه ذخیره مایحتاج عمومی برای روزهای دشوار نبرد احتمالی خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری موج، شهروندان روسی در سرتاسر این کشور در حال ذخیره نمودن مایحتاج عمومی چون نمک، کبریت و گندم برای مهیا شدن در صورت هرگونه درگیری با ناتو هستند.

به نوشته وبگاه تحلیلی «اینفو وارز»، «جیل دورتی» خبرنگار شبکه خبری «سی. ان. ان» آمریکا ضمن اشاره به سفر خود به روسیه، بالکان و گرجستان عنوان کرد: هرجا که پا گذاشتم صحبت از جنگ و درگیری بود.»

خبرنگار باسابقه سی. ان. ان در ادامه به نقل از یک کارمند مقیم مسکو، پایتخت روسیه گفت: «اهالی سن و سال‌دار در حال خرید نمک، ‌ گندم و کبریت برای روز مبادا هستند.»

بر اساس این گزارش، بسیاری از افراد برجسته در روسیه نیز به طور باور نکردنی نگران لفاظی‌های رو به افزایش و رزمایش‌های نظامی ناتو هستند.

در ادامه این مطلب به سخنان «سرگئی کاراگانوف» عضو شورای سیاست خارجی و دفاع روسیه اشاره شده است که به نشریه آلمانی «اشپیگل» گفته بود، تبلیغات تهاجمی غرب علیه روسیه یادآور دوران قبل از آغاز یک جنگ جدید است.

«مک اسلاو» تحلیلگر آمریکایی نیز می‌گوید که تمامی شواهد و قرائن حکایت از درگیری شدید دارند.

وی در این زمینه گفت: «با توجه به اقدام ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که اخیرا ۵۰ نفر از فرماند‌هان ارشد خود را پاکسازی کرد، به نظر می‌رسد شرق و غرب پیش بینی انواع اقدام‌ها را در صورت وقوع یک درگیری در مقیاس بزرگ انجام می‌دهند.»

اسلاو در ادامه افزود: «ناتو در حال استقرار نیروهای بیشتر در جبهه شرق است و روس‌ها نیز در مقابل، با شور و حال زیادی در حال استقرار سامانه‌های جدید جنگ افزاری هستند که بنابر گزارش‌ها یکی از آن‌ها قادر است ایالت تگزاس آمریکا را و همچنین تمام شهرهای ساحلی این کشور را با خاک یکسان نماید.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در توصیف موشک جدیدی که قادر است ایالت تگزاس را با خاک یکسان سازد، نوشت که موشک «سارمات RS - ۲۸» چنان قدرت تخریبی دارد که قادر است تمامی ایالت تگزاس(دومین ایالت پرجمعیت آمریکا بعد از کالیفرنیا و همچنین دومین ایالت بزرگ بعد از آلاسکا که در جنوب این کشور قرار دارد و مساحتش ۶۹۶٫۲۰۰ کیلومتر مربع است را نابود و با خاک یکسان کند.

بر اساس این گزارش، این موشک سرعتش از تمامی سامانه‌های دفاع موشکی موجود در جهان بیشتر است. با وجودی‌ که اطلاعات فنی کمی از مشخصات موشک جدید گزارش شده، اما برخی منابع مطلع اعلام کردند سارمات موشکی دو مرحله‌ای است که بردش ۱۰ هزار کیلومتر بوده و بین ۴ تا ۱۰ تن مواد منفجره در‌آن بارگذاری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه