English

تن فروشی و اعتیاد زنان نتیجه خشونت علیه آنان است

عضو فراکسیون زنان مجلس تن فروشی و اعتیاد زنان را نتیجه خشونت علیه آنان دانست و گفت: این فراکسیون برای جلوگیری از ازدواج کودکان زیر ۹ سال برنامه هایی در دست اقدام دارد.

تن فروشی و اعتیاد زنان نتیجه خشونت علیه آنان است

پروانه مافی در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج، درباره برنامه‌های فراکسیون در حوزه زنان نسبت به اقدام عملی در حمایت از حقوق زنان در مجلس دهم ابراز امیدواری کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه چهارچوب هایی متعددی وجود دارد که نفی خشونت، توانمندسازی در حوزه زنان، افزایش مدیران زن، حمایت از زنان شاغل خانه دار و زنان بی‌سرپرست از جمله این چهارچوب‌ها است.

نایب رئیس کمیسیون شوراها همچنین درباره معضلات زنان در جامعه اظهار داشت: اعتیاد زنان و یا تن‌فروشی از مصداق خشونت علیه زنان است و بیشتر زنان خیابانی و معتاد در نتیجه اعمال خشونت علیه آنان به این ورطه‌ها کشیده شده‌اند.

وی اضافه کرد: لذا ما در مبحثنفی خشونت علیه زنان به این موارد توجه می‌کنیم و با اعمال برنامه هایی معضلات زنان را تا حدودی کاهش می دهیم.

مافی تاکید کرد: برای دختران زیر ۹ سال که در برخی شهرها مجبور به ازدواج زودهنگام می‌شوند، هم برنامه‌هایی داریم تا دیگر ازدواجی زیر ۹ سال در کشور انجام نشود.

به گزارش موج بیش از ۴۰ هزار زن کارتن خواب در کشور شناسایی شده اند که ۱۵ هزار نفر از آنان در تهران هستند. اخیرا بحثهای متعددی درباره عقیم سازی زنان کارتن خواب و یا دادن کارت سلامت به این زنان مطرح شده که البته طرح عقیم سازی با مخالفت مواجه شده است و ظاهرا کارت سلامت برای زنان کارتن خواب ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می شود.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۲ عضویت کنوانسیون حقوق کودک را پذیرفته و این عضویت در مجلس شورای اسلامی هم به تصویب رسید.

کنواسیون حقوق کودک افراد زیر ۱۸ سال را کودک در نظر گرفته و مجلس این موضوع را هم به عنوان یک قانون مدنظر قرار داده و مفاد آن باید اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه