English

به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها اجازه وصول درآمدهای امور کنسولی داده شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان با حذف اجازه وصول درآمدهای امور کنسولی توسط سفارتخانه‌ها مخالفت کردند.

به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها اجازه وصول درآمدهای امور کنسولی داده شد

به گزارش خبرگزاری موج، نمایندگان ملت در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۳۰ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعاده شده از شورای نگهبان با ۴۱ رأی موافق، ۱۳۰ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن علنی با حذف ماده الحاقی ۴۱ مخالفت کردند.

درجریان بررسی این لایحه، جواد کولیوند در مخالفت با آن گفت: کنسولگری‌ها، سفارتخانه ها نیازمند اعتبارات خاص و اضطراری هستند. بسیاری از ایرانیان در کشورهای دیگر دچار مشکلاتی می‌شوند که این موضوع نیازمند اعتبارات خاصی است.

وی در ادامه افزود: به عنوان نمونه هموطنان در جریان حوادثاخیر ترکیه نیازمند حمایت سفارت جمهوری اسلامی و کنسولگری ایران در این کشور بودند که اقداماتی نیز صورت گرفت. اقداماتی نظیر آنچه که در ترکیه رخ داد و مواردی که نیاز به اقدامات حقوقی و حمایتی از اتباع ایرانی است، سفارتخانه‌ها باید منابع مالی در اختیار داشته باشند.

علیرضا محجوب در موافقت با حذف ماده الحاقی ۴۱ گفت: آنچه که در این ماده بیان شده تخلف بودجه‌ریزی است و درآمد اختصاصی را تغییر می دهد.

گفتنی است؛ براساس ماده الحاقی ۴۱ به وزارت امورخارجه اجازه داده می‌شود درآمدهای حاصل از خدمات کنسولی را به حساب درآمد اختصاصی واریز شود که به همین منظور نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح می‌شود، واریز کرده و معادل آن را وصول کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه